28
Νοε
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2024, 12:00
https://tuc-gr.zoom.us/j/92581343376?pwd=ysFlefGjKELX6socHQIIbtCDjwySqM.1
Ονοματεπώνυμο: ΙΩΑΝΝΟΥ ΜΑΡΙΟΣ
Θέμα: Μελέτη αντοχής και επανασχεδιασμός εμπρόσθιου συστήματος ανάρτησης μοτοσυκλέτας τύπου Telelever
Title: Structural Analysis and Redesign of a Telelever Motorcycle Front Suspension System
Εξεταστική Επιτροπή
Περίληψη
Η συγκεκριμένη εργασία αφορά τη μελέτη ενός εμπρόσθιου συστήματος ανάρτησης δίτροχης μοτοσυκλέτας, τύπου Telelever. Στόχος είναι η μείωση βάρους του συστήματος και ταυτόχρονα η διατήρηση της αντοχής του, μέσα από τον επανασχεδιασμό συγκεκριμένων τμημάτων του. Αρχικά πραγματοποιείται ο σχεδιασμός κάθε εξαρτήματος ξεχωριστά, καθώς και η συναρμολόγηση τους σε λογισμικό τρισδιάστατου σχεδιασμού (CAD). Στη συνέχεια, με τη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού πεπερασμένων στοιχείων (CAE) εφαρμόζονται τα στατικά φορτία που ασκούνται στο σύστημα κατά τη λειτουργία του και αξιολογούνται μέσω προσομοίωσης τα αποτελέσματα των τάσεων και παραμορφώσεων. Βάση των αποτελεσμάτων, πραγματοποιείται επανασχεδιασμός συγκεκριμένων τμημάτων. Σε αυτή τη φάση ανάπτυξης εξετάζονται εναλλακτικά σχέδια των τμημάτων του συστήματος με στόχο τη βελτίωση του τελικού σχεδιασμού τους, βάση των προδιαγραφών που έχουν τεθεί. Τέλος πραγματοποιείται εκ νέου μελέτη αντοχής και αξιολόγηση του νέου σχεδιασμού του συστήματος στα ίδια φορτία.
Abstract
This study is focused on a Telelever type front suspension system for a two-wheeled motorcycle. The main target is to reduce the system's weight and maintain its structural rigidity through the redesign of specific components. As a first step the components are designed and assembled using a three-dimensional design software (CAD). Using a dedicated Computer Aided Engineering (CAE) software, the loads are applied to the system and the results of stresses and deformations are evaluated by finite element analysis simulation. Based on the results certain parts are redesigned. In this phase of development, alternative designs of the components are evaluated towards an optimal final design that meets the technical requirements set. Finally, a structural analysis of the new system design is conducted and evaluated through simulation on the same loads.