Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

03
Ιουλ

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Χατζή Αγγελικής - Σχολή ΑΡΜΗΧ
Κατηγορία: Παρουσίαση Ερευνητικής Εργασίας  
ΤοποθεσίαΓ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
Ώρα03/07/2025 15:00 - 16:00

Περιγραφή:

Ονοματεπώνυμο:Αγγελική Χατζή

 Τίτλος:Χωρικά αποτυπώματα στο σχολικό περιβάλλον: Διερευνώντας το αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο των συγχρόνων εκπαιδευτικών θεωριών. 

Τitle:Spatial imprints in the school environment: Exploring the architectural vocabulary of the modern educational theories.

Πέμπτη  3 Ιουλίου 2025 15.00 μ.μ.
Σχεδιαστήριο 3ου ετους

Εξεταστική Επιτροπή

Καθηγητής Ουγγρίνης Κωνσταντίνος – Αλκέτας 
Επίκουρη καθηγήτρια Καραγιάννη Αννα
Επίκουρος Καθηγητής  Κακάβας Σπυρίδων


Περίληψη
Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τα σχεδιαστικά εργαλεία που ενισχύουν τον διάλογο μεταξύ αρχιτεκτονικής και παιδαγωγικής στα πρώιμα χρόνια εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο και δημοτικό). Αφετηριακή σκέψη υπήρξε η ανάγκη κατανόησης της σχέσης μεταξύ χρηστή και χώρου στο σχολικό περιβάλλον καθώς και του ρόλου του αρχιτέκτονα σε αυτή τη δυναμική.  
Σε πρώτο στάδιο η έρευνα εστιάζει στην μελέτη των σύγχρονων εκπαιδευτικών θεωριών. Μέσα από τις συνεχείς έρευνες και περιγραφές των εκπαιδευτικών, καταγράφονται οι χωρικές ποιότητες που πρέπει να έχει ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον στο οποίο παιδιά, γονείς και δάσκαλοι ζουν ευχάριστα.  Στην συνέχεια, επιχειρείται ο σχεδιασμός των χωρικών ποιοτήτων σε απλά διαγράμματα, με έμφαση στις σχέσεις και όχι στις μορφές και τα οποία συνθέτουν το αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο της μελέτης. Στο τελευταίο στάδιο πραγματοποιείται τεκμηρίωση του λεξιλογίου μέσα από παραδείγματα σχολικών χώρων, που αντιπροσωπεύουν τις παιδαγωγικές θεωρίες. 
Η εργασία δεν αποτελεί μια ‘’συνταγή’’ για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να οργανωθεί το σχολικό περιβάλλον, αλλά πρόκειται για ένα σημείο αναφοράς και αναστοχασμού για τον αναγνώστη. Προσπαθεί να τον πείσει ότι η σχεδιαστική πράξη πρέπει να εξελίσσεται παράλληλα με την θεωρία καθώς και να τον παροτρύνει να εμπνευστεί και να δημιουργήσει νέα σχεδιαστικά εργαλεία.    


Λέξεις κλειδιά: χωρικά αποτυπώματα, σχολική αρχιτεκτονική, λεξιλόγιο, εκπαιδευτικές θεωρίες, σχολικό περιβάλλον
 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012