Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Εισαγωγή

Η υπηρεσία Outlook on the Web της Microsoft προσφέρει τη δυνατότητα ανάγνωσης και αποστολής μηνυμάτων ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μέσω Web Browser. Η υπηρεσία αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική τους αλληλογραφία μέσω κάποιου κοινόχρηστου υπολογιστή.

 

Είσοδος

Κάθε χρήστης χρησιμοποιεί το λογαριασμό e-υπηρεσιών που διαθέτει στο Πολυτεχνείο Κρήτης για να αποκτήσει πρόσβαση.

Για να συνδεθείτε στις υπηρεσίες MS Office 365:

  • επισκεφθείτε τη διεύθυνση https://outlook.office365.com/tuc.gr,    
  • για την είσοδό σας, εισάγετε το όνομα χρήστη σε μορφή username@tuc.gr, όπου username το όνομα χρήστη του λογαριασμού e-Yπηρεσιών που διαθέτετε στο ίδρυμα,
  • ως κωδικό πρόσβασης, εισάγετε τον κωδικό πρόσβασης  του λογαριασμού e-Yπηρεσιών που διαθέτετε στο ίδρυμα. 

Η Υπηρεσία Outlook on the Web δεν περιορίζεται αποκλειστικά στην παροχή Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου (1), αλλά περιλαμβάνει και ένα σύνολο από άλλες δυνατότητες, δηλαδή Ημερολόγιο (Calendar) (2), Επαφές (People) (3), Εργασίες (To Do/πρώην Tasks) (4), που στοιχειοθετούν ένα πλήρες Ηλεκτρονικό Σύστημα Επικοινωνίας και οι οποίες εμφανίζονται μετά την είσοδο στην υπηρεσία “Outlook”, στην αριστερή στήλη, όπως φαίνεται παρακάτω: 

 

Αφού ολοκληρώσετε επιτυχώς τη διαδικασία διαπίστευσης, πατήστε την επιλογή “Outlook” στην αριστερή στήλη, όπως φαίνεται παρακάτω:

 

 

Outlook

Μετά την είσοδό σας στην υπηρεσία Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου, μεταφέρεστε στον φάκελο “Inbox”. 

 

Η δομή προβολής του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου σας αποτελείται από τρία τμήματα (sections):

  • τμήμα 1: προβολή όλων των φακέλων ή/και ομάδων (groups) που έχετε επιλέξει ως αγαπημένα για γρηγορότερη πρόσβαση σε αυτά (“Favorites”), προβολή όλων των φακέλων μηνυμάτων σας (“Folders”) και προβολή όλων των ομάδων σας (“Groups”).
  • τμήμα 2: προβολή όλων των μηνυμάτων του φακέλου που επιλέξατε στο τμήμα 1
  • τμήμα 3: προβολή του σώματος του μηνύματος που επιλέξατε στο τμήμα 2 

ΠΡΟΣΟΧΗ:
Την πρώτη φορά που θα εισέλθετε στο Ηλεκτρονικό σας Ταχυδρομείο πρέπει να απενεργοποιήσετε από τα “Settings” και το γρανάζι που βρίσκεται πάνω δεξιά, την «Προβολή συνομιλίας» ή αλλιώς “Conversation view”, όπως φαίνεται παρακάτω: 

Πατώντας με τον κέρσορα στο βελάκι δεξιά του οριζόντιου μενού αναζήτησης “Search” (εικόνα 1), μπορείτε να αναζητήσετε κάποιο μήνυμα επιλέγοντας στα φίλτρα τον φάκελο που επιθυμείτε (“Search in”), τον χρήστη από τον οποίο το λάβατε (“From”), τον χρήστη στον οποίο το στείλατε (“To”), τον τίτλο του μηνύματος (“Subject”) κλπ (εικόνα 2). 

 

Επιλογές:

  • New message: Για δημιουργία νέου μηνύματος. 

Μεταφέρεστε στο global address list του Πολυτεχνείου Κρήτης και μπορείτε να πληκτρολογήσετε τους παραλήπτες ή να τους επιλέξετε από τα κουμπιά “To”, “Bcc” και “Cc”. 

Μπορείτε ακόμα να πληκτρολογήσετε το θέμα/τίτλο του μηνύματος στο πεδίο “Add a subject”, να επεξεργαστείτε το σώμα του μηνύματος από την μπάρα χαμηλά και να επισυνάψετε ένα αρχείο είτε από τον υπολογιστή σας είτε από την cloud περιοχή που παρέχεται μέσω της Microsoft από το Πολυτεχνείο Κρήτης: 

 

  • Folders: Λίστα φακέλων που περιέχονται στο γραμματοκιβώτιό σας, όπως το κεντρικό (Inbox), τα απεσταλμένα (Sent Items), τα διεγραμμένα (Deleted Items) κλπ.
    Πατώντας δεξί κλικ σε κάποιον από αυτούς, μπορείτε να τον προσθέσετε στην κατηγορία “Favorites” για γρηγορότερη αναζήτηση ή να δημιουργήσετε νέο υποφάκελό του (επιλογή “Create new subfolder“).
    Επίσης μπορείτε να δημιουργήσετε νέο φάκελο πατώντας την επιλογή “New folder”.

 

  • Search box: Για αναζήτηση κάποιου email ή κάποιας επαφής πληκτρολογώντας μια λέξη-κλειδί ή το username του χρήστη. Μόλις αρχίσετε να πληκτρολογείτε, εμφανίζονται προτεινόμενες επαφές. 

Επίσης, πατώντας την επιλογή “Teams call” και το εικονίδιο του chat , δίνεται η δυνατότητα βιντεοκλήσεων και συζήτησης μέσω της εφαρμογής Microsoft Teams, η οποία ανοίγει σε διπλανό παράθυρο.

 

  • Message list και filtering: Εμφάνιση στη μεσαία στήλη των μηνυμάτων του επιλεγμένου φακέλου (εικόνα 1) και δυνατότητα προβολής τους αναλόγως την κατηγορία που επιλέγετε (Filter -> All, Unread, To me, Flagged κλπ) (εικόνα 2).

           Επίσης, πατώντας τις τρεις κουκκίδες από το μενού πάνω δεξιά μπορείτε, εκτός των άλλων, να δημιουργήσετε έναν κανόνα (“Create
           rule
”) ή να εκτυπώσετε το επιλεγμένο μήνυμα (“Print”) (εικόνα 3).

 

 

Calendar

Για να μεταβείτε στο Ημερολόγιο (Calendar) πατάτε την επιλογή στην αριστερή στήλη και το αντίστοιχο εικονίδιο όπως φαίνεται παρακάτω: 

 

Επιλογές:

  • New Event: Για δημιουργία νέου γεγονότος/υπενθύμισης.

       

         Ανοίγει ένα νέο παράθυρο στο οποίο μπορείτε να προσθέσετε τον τίτλο του γεγονότος (“Add a title”), να καλέσετε συμμετέχοντες (“Invite
         attendees
”), να ορίσετε την ημερομηνία πραγματοποίησής του, τη διάρκειά του και αν θα είναι επαναλαμβανόμενο ή όχι, να
         ενεργοποιήσετε κάποιο meeting μέσω της υπηρεσίας Microsoft Teams (“Teams meeting”), να προσθέσετε μια περιγραφή ή να
         επισυνάψετε χρήσιμα αρχεία (“Add a description or attach documents”) κλπ. Αφού ολοκληρώσετε την καταχώρηση, πατήστε “Save”:

 

  • My calendars: Δυνατότητα προβολής περισσότερων ημερολογίων, συμπληρωματικά του δικού σας (εικόνα 1).

           Επίσης μπορείτε να προσθέσετε νέο ημερολόγιο από την επιλογή “Add calendar”, οπότε και ανοίγει νέο παράθυρο, όπως φαίνεται στην
           εικόνα 2.

 

  • Οριζόντιο μενού: Δυνατότητα μετάβασης σε διαφορετικές ημερομηνίες καθώς και αλλαγή προβολής ημερολογίου ανά ημέρα, εβδομάδα, μήνα κλπ.

 

          Μπορείτε επίσης να στείλετε πρόσκληση σε άλλες επαφές με την επιλογή “Share” (εικόνα 1) ή να εκτυπώσετε ένα ημερολόγιο με την
          επιλογή “Print” (εικόνα 2).

 

 

People

Από εδώ μπορείτε να αναζητήσετε, να δημιουργήσετε και να επεξεργαστείτε επαφές, λίστες επαφών (contact lists) ή ομάδες επαφών (groups).
Για να μεταβείτε στις Επαφές (People) πατήστε την επιλογή στην αριστερή στήλη και το αντίστοιχο εικονίδιο όπως φαίνεται παρακάτω:

 

Επιλογές:

  • Search box: Για αναζήτηση  κάποιας επαφής, λίστας επαφών (contact list) ή ομάδας επαφών (group) πληκτρολογώντας μια λέξη-κλειδί ή το επιθυμητό username, εφόσον το γνωρίζετε. Μόλις αρχίσετε να πληκτρολογείτε, εμφανίζονται προτεινόμενες ονομασίες από τις ήδη υπάρχουσες καταχωρήσεις. 

 

         Επίσης, πατώντας την επιλογή “Teams call” και το εικονίδιο του chat , δίνεται η δυνατότητα βιντεοκλήσεων και συζήτησης μέσω
         της εφαρμογής Microsoft Teams, η οποία ανοίγει σε διπλανό παράθυρο. 

 

  • New contact: Για δημιουργία νέας επαφής, λίστας επαφών ή ομάδας επαφών. 

 

  • Contacts: Μπορείτε να βρείτε τις δικές σας επαφές, λίστες επαφών και όσες έχετε διαγράψει από όλους τους φακέλους και να τις ταξινομήσετε αναλόγως το όνομα, την εταιρεία κλπ. 

          Για γρηγορότερη πρόσβαση στις συχνότερα χρησιμοποιούμενες επαφές (κατηγορία  πάνω αριστερά), μπορείτε να
          επιλέξετε την επιθυμητή επαφή από τον φάκελο “All Users” (εικόνα 1) που βρίσκεται κάτω από την κατηγορία “Directory”, και να
          πατήσετε την επιλογή “Add to Favorites” πάνω αριστερά (εικόνα 2). Οι επαφές που θα εμφανίζονται θα είναι επίσης και όσες
          προσθέσατε ως Favorites στο Outlook

 

  • Folders: Η εξ ορισμού δημιουργημένη κατηγορία για επαφές και λίστες επαφών. Μπορείτε να δημιουργήσετε νέο φάκελο και να ταξινομήσετε τις επαφές σας πατώντας “New folder” κάτω από τον φάκελο “Contacts”. 

 

  • Groups: Μπορείτε να δείτε τις ομάδες (groups) όπου είστε είτε μέλος (επιλογή “Member”) είτε ο δημιουργός τους (επιλογή “Owner”). 

 

  • Directory: Προβολή των φακέλων με όλους τους χρήστες (“All Users”), όλες τις λίστες (“All Distribution Lists”), όλες τις επαφές (“All Contacts”), όλες τις ομάδες (“All Groups”), όλους τους δημόσιους φακέλους (“Public Folders”) κλπ που έχετε το δικαίωμα να δείτε στον κατάλογο (Directory). 

 

  • Manage: Για εισαγωγή και εξαγωγή επαφών με τη χρήση CSV αρχείου από το εικονίδιο “Manage” που βρίσκεται πάνω δεξιά. 

 

 

To Do
(πρώην Tasks)

Από εδώ μπορείτε να δημιουργήσετε, να επεξεργαστείτε και να παρακολουθείτε την εξέλιξη εργασιών σας (tasks) προς διεκπεραίωση.
Για να μεταβείτε στις Εργασίες (To Do) πατήστε την επιλογή στην αριστερή στήλη και το αντίστοιχο εικονίδιο όπως φαίνεται παρακάτω: 


Μετά την είσοδό σας, ανοίγει το παρακάτω παράθυρο και οι επιλογές για μετάβαση στο Outlook, στο Calendar ή στο People μεταφέρονται σε οριζόντιο μενού κάτω αριστερά του νέου παραθύρου:

 

Επιλογές:

  • Add a task: Μπορείτε να προσθέσετε νέα εργασία για την παρούσα ημέρα (My Day). 

 

  • Μενού (εικόνα 1): Μπορείτε

                    - να προσθέσετε σημαντικές εργασίες ή να δείτε τις ήδη καταχωρημένες στην κατηγορία “Important”,  
                    - να προσθέσετε προγραμματισμένες εργασίες ή να δείτε ήδη καταχωρημένες στην κατηγορία “Planned”,
                    - να δείτε εργασίες οι οποίες σας έχουν ήδη ανατεθεί από άλλον/άλλους χρήστες στην κατηγορία “Assigned to me”,
                    - να δημιουργήσετε εργασίες στην κατηγορία “Flagged email” που μπορεί να προκύπτουν από email που έχετε σηματοδοτήσει ως
                      flagged στο Outlook,
                    - να δημιουργήσετε νέες εργασίες, να δείτε συνολικά τις εργασίες σας και να τις ταξινομήσετε αναλόγως τη σημασία, την
                      καταληκτική τους ημερομηνία κλπ (επιλογή “Sort” πάνω δεξιά) (εικόνα 2), 
                    - να δημιουργήσετε νέα λίστα εργασιών από την επιλογή “New list”. 

Έξοδος

Για έξοδο από το Outlook Web App, πατήτε την ένδειξη πάνω δεξιά με τα λατινικά αρχικά του ονοματεπώνυμού σας σε οποιαδήποτε υπηρεσία και αν βρίσκεστε (Mail, Calendar, People, Tasks) και επιλέξτε “Sign out”, όπως φαίνεται παρακάτω: 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012