Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Εμφάνιση ενός Νέου - DO NOT DELETE

Συμμετοχή του ΓΡΑΔΙΜ του Πολυτεχνείου Κρήτης με το EURECA-PRO στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για την Εκπαίδευση και την Καινοτομία

Η Γενική Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Εκπαίδευση και Πολιτισμός», υπό την Επίτροπο κα Μαρίγια Γκαμπριέλ, διοργάνωσε στις Βρυξέλλες στις 23 Ιουνίου 2022 την Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για την Εκπαίδευση και Καινοτομία. Στην Διάσκεψη μετείχε, εκ μέρους του Πολυτεχνείου Κρήτης, εκπροσωπώντας με φυσική παρουσία το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο EURECA-PRO, όπου το Πολυτεχνείο Κρήτης είναι εταίρος, η Δρ. Ευαγγελία Κρασαδάκη, συντονίστρια του Γραφείου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΓΡΑΔΙΜ) του Ιδρύματος. Στην πολυπληθή Διάσκεψη μετείχαν επίσης πολιτικοί, εκ μέρους των Υπουργείων Παιδείας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, εκπρόσωποι των Ευρωπαϊκών Μονάδων και Οργάνων που ενισχύουν την καινοτομία στις χώρες-μέλη, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που έχουν συμπράξει με πανεπιστημιακά ιδρύματα και προωθούν από κοινού δράσεις καινοτομίας, ενώ εκ μέρους των πανεπιστημίων μετείχαν Πρυτάνεις και Καθηγητές, εκπρόσωποι άλλων Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, εκπρόσωποι Γραφείων Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης, Γραφείων Διεθνών Σχέσεων, Έρευνας και Ανάπτυξης, Erasmus, ερευνητικών ινστιτούτων-θερμοκοιτίδων και spin-offs, ερευνητές, κλπ. Τις εργασίες της Διάσκεψης άνοιξε η Επίτροπος κα Μαρίγια Γκαμπριέλ, η οποία μετείχε σε συζήτηση για την καινοτομία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω της φοίτησης.

Η εκπαίδευση διαδραματίζει κεντρικό ρόλο για την ανάπτυξη, τη διάδοση και την αξιοποίηση της γνώσης και της καινοτομίας, για την οικοδόμηση καινοτόμων παιδαγωγικών, καθώς και για την καλλιέργεια ταλέντων. Τα ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν μια μοναδική θέση στο σταυροδρόμι της εκπαίδευσης, της έρευνας και της καινοτομίας. Υπηρετούν την κοινωνία και την οικονομία και διαδραματίζουν ένα κρίσιμο ρόλο στην επίτευξη του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης και του Ευρωπαϊκού Χώρου Έρευνας, σε συνέργεια με τον Ευρωπαϊκό Χώρο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι κύριοι θεματικοί άξονες της Διάσκεψης ήταν:

  1. H ενδυνάμωση των επιχειρηματικών δεξιοτήτων των φοιτητών, ώστε να αξιοποιούν την καινοτομία εντός και εκτός πανεπιστημίου καθώς και η υποστήριξη της επαγγελματικής ένταξής τους στο χώρο της καινοτομίας.
  2. Η ενδυνάμωση της συνεργασίας μεταξύ των πανεπιστημίων και του οικοσυστήματος της καινοτομίας καθώς και η υποστήριξη της ακαδημαϊκής καριέρας σε ζητήματα καινοτομίας.
  3. Η ενδυνάμωση του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης μέσω δια-τομεακής/διαθεματικής συνεργασίας.
  4. Η αντιμετώπιση της πρόκλησης για την πράσινη καινοτομία.

Ζητήματα στρατηγικής που συζητήθηκαν εκτενώς, μεταξύ άλλων, ήταν τα εξής:

  • H σημασία της διασύνδεσης της εκπαίδευσης και της έρευνας με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, της πραγματικής ζωής και της επαγγελματικής δραστηριότητας.
  • H αξία της διατομεακής/διαθεματικής εκπαίδευσης για την ανάπτυξη των νέων δεξιοτήτων καινοτομίας των φοιτητών.
  • Η σημασία της ενδυναμωτικής μάθησης που πηγάζει από την σύμπραξη των φορέων της εκπαίδευσης - της έρευνας – των φοιτητών – της κοινωνίας και με γνώμονα τις σύγχρονες προκλήσεις.
  • H σημασία των STEM δεξιοτήτων καθώς και των δεξιοτήτων για την Τεχνητή Νοημοσύνη σε συνδυασμό με την τέχνη και τις ανθρωπιστικές/κοινωνικές επιστήμες.
  • Η ανάγκη υιοθέτησης ενεργητικών τεχνικών διδασκαλίας και μάθησης για την πολύπλευρη ανάπτυξη των φοιτητών και αποτίμησης των δεξιοτήτων τους.
  • Η ανάγκη αναθεώρησης των προγραμμάτων σπουδών στην κατεύθυνση της ενσωμάτωσης των τεχνολογικών – ερευνητικών επιτευγμάτων και των αρχών της αειφορίας.
  • Η ανάγκη της συνεργατικής επίλυσης των σύγχρονων οικονομικών/κοινωνικών προκλήσεων μέσω συνεργασιών των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, των εκπροσώπων της βιομηχανίας και των τοπικών/εθνικών αρχών.
  • Η ανάγκη για κοινωνικό μετασχηματισμό που εδράζεται στην καινοτομία των λύσεων, με όχημα την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012