Εμφάνιση ενός Νέου - DO NOT DELETE

Eκδήλωση διάχυσης αποτελεσμάτων του έργου ΤΙΜ-Το Θέατρο στα Μαθηματικά | 23/10/2019 | Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης

Την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019, στο Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης, στα Χανιά, διοργανώνεται εκδήλωση διάχυσης αποτελεσμάτων του έργου ΤΙΜ-Το Θέατρο στα Μαθηματικά με συμμετοχή όλων των εταίρων του έργου οι οποίοι θα παρουσιάσουν και τη μεθοδολογία ΤΙΜ μέσα από βιωματικά εργαστήρια. Η εκδήλωση αυτή πραγματοποιείται σε συνέχεια της πρώτης πιλοτικής εφαρμογής της μεθοδολογίας με παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου (17-22 Οκτωβρίου στα Χανιά). Η εκδήλωση απευθύνεται πρωτίστως σε εκπαιδευτικούς δημοτικού και γυμνασίου οι οποίοι διδάσκουν Μαθηματικά. Απευθύνεται επίσης σε πανεπιστημιακούς και στελέχη της εκπαίδευσης που θα ήθελαν να ενημερωθούν για νέες προσεγγίσεις στη διδασκαλία των μαθηματικών καθώς και σε φοιτητές, γονείς αλλά και μαθητές με ανάλογα ενδιαφέροντα.

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης.

Την ευθύνη της διοργάνωσης έχει το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Η εκπαιδευτική μεθοδολογία ΤΙΜ, αξιοποιεί και συνδυάζει δύο υπάρχουσες προσεγγίσεις που έχουν αναπτυχθεί τα προηγούμενα χρόνια από εταίρους του έργου: Την προσέγγιση "Mathemart - Παίζοντας με τα μαθηματικά στο θεατρικό εργαστήρι" που έχει αναπτύξει ο συντονιστής του έργου (Κέντρο Κοινωνικού και Κοινοτικού Θεάτρου του Πανεπιστημίου του Τορίνο) και την προσέγγιση "Process Drama - αλλαγή ρόλων, προοπτικής και απόψεων στη διδασκαλία των μαθηματικών" που έχει αναπτύξει το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Δυτικής Νορβηγίας με έδρα το Μπέργκεν. Η προσέγγιση Mathemart συνίσταται στη διδασκαλία των μαθηματικών μέσω της μεθοδολογίας του Κοινωνικού και Κοινοτικού Θεάτρου (Social and Community Theatre) του Πανεπιστημίου του Τορίνο. Ενεργοποιεί τους μαθητές για να συμμετέχουν στο παιχνίδι των μαθηματικών μέσω θεατρικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων. Πρόκειται για μια ολιστική προσέγγιση που ενεργοποιεί το μυαλό και το σώμα, την εγγενή δημιουργικότητα και το ενδιαφέρον των παιδιών για μάθηση. Διαμορφώνει ένα ελκυστικό περιβάλλον μάθησης, μια ατμόσφαιρα δημιουργικότητας, παιγνιώδους ανακάλυψης και αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Οι μαθητές εξερευνούν ελεύθερα χωρίς το φόβο της αρνητικής κριτικής και μαθαίνουν από τα λάθη τους. Το Process Drama στοχεύει στην αλλαγή του κυρίαρχου τρόπου επικοινωνίας ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές. Αξιοποιεί συγκεκριμένους τύπων ρόλων (σκεπτικιστής, φιλομαθής, αξιόπιστος, διαμεσολαβητής) και καλλιεργεί την ικανότητα των μαθητών να αλλάζουν ρόλους και οπτικές γωνίες κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας αναπτύσσοντας επιχειρήματα και όχι τυποποιημένες απαντήσεις σε προκαθορισμένα ερωτήματα ή ασκήσεις.

Το έργο TIM – Theatre in Mathematics – Το Θέατρο στα Μαθηματικά χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Erasmus+: ΚΑ201 Στρατηγικές Συμπράξεις για τη Σχολική Εκπαίδευση (Project ID: 2018-1-IT02-KA201-048139), στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης (TUC/MUSIC) με Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Ομότιμο Καθηγητή Σταύρο Χριστοδουλάκη. Το έργο συντονίζει το Κέντρο Κοινωνικού και Κοινοτικού Θεάτρου του Πανεπιστημίου του Τορίνο στην Ιταλία (COREP - Social and Community Theatre Centre of the University of Turin). Συμμετέχουν, ακόμη, το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Δυτικής Νορβηγίας (Western Norway University of Applied Sciences – HVL), η θεατρική εταιρεία ASTA από την Πορτογαλία) και το Περιφερειακό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Προαγωγής της Υγείας της Περιφέρειας του Πιεμόντε στην Ιταλία (DORS).

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο στη διεύθυνση: https://www.theatreinmath.eu/ 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012