Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Διπλωματικής εργασίας κ.Τσουκαλά Σελένας -Ελένης - Σχολή ΑΡΜΗΧ

  • 1
  • Συντάχθηκε 05-12-2022 11:25 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
    Έναρξη: 07/12/2022 11:00
    Λήξη: 07/12/2022 12:00

    Ονοματεπώνυμο: ΣΕΛΕΝΑ-ΕΛΕΝΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

    Τίτλος:Το θραύσμα ως εργαλείο μετασχηματισμού_ Η περίπτωση της Ακαδημίας Πλάτωνος

    Τitle:Fragment as a tool for transformation_The case of Plato's Academy in Athens

    Τετάρτη 7 Δεκεμβριου 2022, 11.00 π.μ.
    Σχεδιαστήριο 1ου έτους

    Εξεταστική Επιτροπή

        
    Αναπληρωτής Καθηγητής Τζομπανάκης Α. (επιβλέπων)    
    Καθηγητής  Σκουτέλης Ν
    Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Καραμανέα Π. 


    Περίληψη

    Η ζωή των κατοίκων της Αθήνας εκτυλίσσεται από μια σκοπιά, ανάμεσα σε αρχαία θραύσματα. Στην ιδιότυπη γειτονιά της Ακαδημίας Πλάτωνος όπου κείτεται και το ομώνυμο πάρκο συναντάει κανείς θραύσματα από διαφορετικές φάσεις του αρχαίου κόσμου. Η παρούσα διπλωματική εργασία με πεδίο έρευνας το πάρκο της Ακαδημίας Πλάτωνος εκκινεί από την έννοια του θραύσματος και επιχειρεί να το χρησιμοποιήσει ως βασικό συνθετικό εργαλείο στην ανασύνταξη του πάρκου. Καταρχήν, το πάρκο αντιμετωπίζεται ως ένα πεδίο πυκνής βλάστησης, φαινομενικά ανοργάνωτης, η οποία όμως διακόπτεται σχεδόν ακαριαία ώστε να «ανοίξει» σε χωρικά συμβάντα-ξέφωτα. Τα ξέφωτα αυτά, αντιμετωπίζονται ως μικρόκοσμοι, οι οποίοι προσπαθούν να αφηγηθούν την ιστορία ενός παλίμψηστου που μοιάζει να είχε εγγραφεί στον τόπο της Ακαδημίας Πλάτωνος αιώνες πριν, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπήρξε ποτέ. Τα ξέφωτα αυτά, ως σύγχρονα «ευρήματα» μαζί με τα αρχαία ευρήματα, επιδιώκουν να αποτελέσουν ένα περιβάλλον ώσμωσης της δημόσιας ζωής και της συλλογικής μνήμης σε έναν κατεξοχήν ιστορικό τόπο, ο οποίος στην παρούσα κατάστασή του μοιάζει αποξενωμένος και αποκομμένος όχι μόνο από το αρχαιολογικό απόθεμα της Αθήνας αλλά και από τον ίδιο του τον εαυτό.



  • 1
© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012