Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση μεταπτυχιακής διατριβής κ. Ιωάννη Κονταράκη, Σχολή ΜΠΔ

  • Συντάχθηκε 24-02-2020 16:19 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

     

    Ονοματεπώνυμο:               Ιωάννης Κονταράκης

                   Αριθμός Μητρώου:            2017019015

     

    Θέμα: Τίτλος στα Ελληνικά:  «Διερεύνηση των οργανωσιακών μέσων για την ανάπτυξη και εφαρμογή μιας κουλτούρας ασφαλείας σε μια αεροπορική εταιρία»

     

    Τίτλος στα Αγγλικά:« Examination of organizational means for developing and applying a safety culture   in an airline company

     

    Εξεταστική Επιτροπή:

              Επιβλέπων:                   Θωμάς Κοντογιάννης

              Πρώτο Μέλος:  Βασίλειος Μουστάκης

               Δεύτερο Μέλος:           Γεώργιος Ατσαλάκης

     

    Περίληψη

                Περίληψη της εργασίας στα Ελληνικά:          

                Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει συνεισφέρει τα μέγιστα, προκειμένου τα αεροπλάνα  να εξελιχθούν σε τέτοιο επίπεδο ώστε να καταστούν τα ασφαλέστερα μέσα μεταφοράς.  Εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το αεροπλάνο καθημερινά για τις μετακινήσεις τους σε ολόκληρο τον πλανήτη, σε σημείο που αν θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε τη γη από το διάστημα δεν θα διέφερε σχεδόν καθόλου από μία κυψέλη περιτριγυρισμένη από τις χιλιάδες μέλισσες της όλο το εικοσιτετράωρο.

                  Όμως παρόλο που η τεχνολογία συνεχώς εξελίσσεται και βελτιώνει την αξιοπιστία των μηχανών πάσης φύσεως, μειώνοντας στο ελάχιστο το υπαρκτό αλλά όχι πάντα προβλέψιμο στοιχείο της αστοχίας, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός ο οποίος στατιστικά «χρεώνεται» το μεγαλύτερο ποσοστό ευθύνης σε ένα αεροπορικό συμβάν, ατύχημα ή δυστύχημα. Για το λόγο αυτό όλες οι χώρες παγκοσμίως έχουν αναπτύξει ειδικά προγράμματα παρακολούθησης, ελέγχου, επιβολής κανόνων και κανονισμών, όλων των εμπλεκομένων με τις αεροπορικές επιχειρήσεις – ανθρώπων και μέσων – προκειμένου να ελέγξουν και να προλάβουν γεγονότα ή καταστάσεις οι οποίες μπορούν να εξελιχθούν σε αεροπορικά ατυχήματα. Ενώ λοιπόν αυτή η βελτίωση των πάσης φύσεως «μηχανών» που εμπλέκονται στις αεροπορικές μεταφορές βελτιώνεται συνεχώς, υπάρχει ο παράγοντας άνθρωπος με τις αδυναμίες του, οι οποίες οδηγούν πολλές φορές την κατάληξη  μιας πτήσης σε μη επιθυμητά ή τραγικά αποτελέσματα. Αυτό εξάλλου προκύπτει από τα πορίσματα των επιτροπών οι οποίες συγκροτούνται και διερευνούν τα πάσης φύσεως  ατυχήματα, ενώ τα μέτρα που εισηγούνται, αφορούν κυρίως μέτρα για αποφυγή στο μέλλον ανάλογων περιστατικών. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια διαφοροποίηση της όλης αντίληψης σε ότι αφορά την ασφάλεια των πτήσεων γενικότερα η οποία στηρίζεται κυρίως στην πρόληψη – πρόβλεψη για αποφυγή μιας ανεπιθύμητης κατάστασης, αντί για λήψη μέτρων μετά από κάποιο ατύχημα.  Όλη αυτή η νέα φιλοσοφία εστιάζεται στην «εκπαίδευση» όλου του εμπλεκόμενου προσωπικού προκειμένου να γίνουν κοινωνοί αυτής της αντίληψης ώστε να δημιουργηθεί μια πραγματική κουλτούρα ασφαλείας σε κάθε αεροπορική εταιρεία και κάθε αεροπορικό οργανισμό. Έτσι, προς αυτή την κατεύθυνση κάθε οργανισμός διαμορφώνει την δική του κουλτούρα ασφαλείας, η οποία είναι μια διαρκής δυναμική διαδικασία και ποτέ δεν θα πρέπει να θεωρηθεί ότι έχει φτάσει στο 100% για να θεωρείται επιτυχής.

                Στην παρούσα εργασία αρχικά παρουσιάζεται μια ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας για προσεγγίσεις για την οργανωτική κουλτούρα ενός οργανισμού και την κουλτούρα ασφαλείας σε ένα οργανισμό γενικά.   Αυτό θα οδηγήσει σε ένα πλαίσιο θεώρησης της κουλτούρας για την ασφάλεια στον αεροπορικό τομέα και τις ιδιαιτερότητές του στον Ελληνικό χώρο.   Με τη μέθοδο των συνεντεύξεων θα αντληθούν πληροφορίες από την εταιρεία Aegean airlines σχετικά με τους τρόπους που χαράσσεται η στρατηγική της για την ανάπτυξη της κουλτούρας ασφάλειας και των μέσων για την υλοποίησή της από τα επιχειρησιακά στελέχη.   Έμφαση θα δοθεί στα μέσα επόπτευσης της όλης αυτής προσπάθειας και στη δυνατότητα προώθησης της «οργανωσιακής μάθησης» στη εταιρεία.  Τέλος η  όλη παρουσίαση θα οδηγήσει σε πολλά συμπεράσματα σε ότι αφορά στη συμβολή της κουλτούρας ασφαλείας στην ασφαλή διεξαγωγή των αερομεταφορών.     

     

                Περίληψη της εργασίας στα Αγγλικά:

               The rapid evolution of technology has made the utmost to make aircraft so advanced that they become safer modes of transport. Millions of people use the plane daily for their movements around the planet, to the point that if we could observe the Earth from space it would be almost no different from a hive surrounded by thousands of bees around the clock.

                But while technology is constantly evolving and improving the reliability of all kinds of engines, minimizing the actual but not always foreseeable element of failure, the human factor is the one who statistically "charges" the highest percentage of liability in an incident or accident. For this reason, all countries worldwide have developed special monitoring,

     

    control, enforcement and regulation programs for all airline operators - people and means - to control and prevent events or situations that can develop into air accidents. So while this improvement of all kinds of "engines" involved in air transport is constantly improving, there is the human factor with its weaknesses, which often lead to the flight of an unwanted or tragic outcome. This is in addition to the findings of the committees setting up and investigating all accidents, and the measures they propose mainly concern measures to prevent similar incidents in the future. In recent years there has been a diversification of the whole concept of flight safety in general which relies mainly on preventions - provision to avoid an undesirable situation, instead of taking action after an accident. All this new philosophy focuses on "training" all the staff involved to become part of this concept to create a true safety culture in every airline and every airline. So, in this direction, every organization shapes its own safety culture, which is an ongoing dynamic process and should never be considered 100% to be considered successful.

             This paper presents a review of the existing literature on approaches to an organization’s organizational culture and security culture in an organization in general. This will lead to a framework for a view of the aviation safety culture and its particularities in the Greek area. The interview method will provide information from Aegean Airlines on how its strategy is developed to develop a safety culture and the means for its implementation by business executives. Emphasis will be placed on the means of overseeing all this effort and on the possibility of promoting 'organizational learning' in the company. Finally, the whole presentation will lead to many conclusions regarding the contribution of the safety culture to the safe conduct of air transport.

     

      Ημερομηνία Εξέτασης

                   27 Φεβρουαρίου 2020,    Ώρα: 11:00 πμ

     

    Χώρος Εξέτασης

                   Αίθουσα: Εργαστήριο Νοητικής Εργονομίας και Ασφάλειας

                Κτίριο:             ………………………………………


    Τόπος:
    Έναρξη: 27/02/2020 11:00
    Λήξη: 27/02/2020 11:30


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012