Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Φοιτητές/τριες Αρχιτεκτονικής - Serious games - Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε εικαστική δράση

  • Συντάχθηκε 09-09-2020 22:05 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τζένη Μαρκέτου

     

    Σοβαρά Παιχνίδια/Serious Games. 20/10-10/11. 2020

     

    Ένα εικαστικό εγχείρημα στο Γιαλί Τζαμί, Χανιά

     

    σε συνεργασία με το Εργαστήριο Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής, Πόλης και Πολιτισμού, NeAr_Ci_Cu Lab  της Αρχιτεκτονικής Σχολής του  Πολυτεχνείου Kρήτης  και    υπό την αιγίδα της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων

     

    Ανοιχτή Πρόσκληση για φοιτητές/τριες

    της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πολυτεχνείου Κρήτης 

    Ως μέρος του συμμετοχικού και επιτελεστικού έργου  Σοβαρά Παιχνίδια/ Serious Games της Τζένης Μαρκέτου (Αθήνα/Νέα Υόρκη)  η καλλιτέχνις θα συνεργασθεί με το Εργαστήριο Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής, Πόλης και Πολιτισμού NEAR_Ci_Cu Lab TUC (Διευθύντρια: Αμαλία Κωτσάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια)  της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πολυτεχνείου Κρήτης. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας ζητείται αρχικά η  εκδήλωση ενδιαφέροντος των  φοιτητών της Σχολής που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε μια σειρά δραστηριοτήτων και εργαστηρίων τα οποία  αποτελούν μέρος του έργου της  Janny  Marketou  που θα γίνει στο Γυαλί Τζαμί  στο Ενετικό λιμάνι των Χανίων,  ιστορικό κτίριο που  ανεγέρθηκε το 1645 προς τιμήν του πρώτου φρουράρχου των Χανίων Κιουτσούκ Χασάν. Το έργο εκτελείται από τις 20 Οκτωβρίου έως 10 Νοεμβρίου 2020

    Η ομάδα εργασίας θα συναντηθεί με την καλλιτέχνιδα για 3 με 4 ώρες, δυο φορές την εβδομάδα και για την διάρκεια τριών εβδομάδων που διαρκέσει το έργο.  Πριν τα εγκαίνια της έκθεσης, η καλλιτέχνις θα συναντηθεί με την ομάδα και θα συζητήσει τις λεπτομέρειες για το έργο.

    Σχετικά με το έργο

    Η επιλογή του Γυαλί Τζαμί ( Τζαμί του Γυαλού)  ως χώρου πραγματοποίησης της εικαστικής παρέμβασης Serious Games/ Σοβαρά Παιχνίδια από την Τζένη Μαρκέτου ως τον κατεξοχήν χώρο παραγωγής υβριδικών εικαστικών δράσεων, έγινε κατόπιν σκέψης και έρευνας που έκανε στο Ιστορικό Αρχείο Κρήτης και είναι εν μέρει μια συνέχεια της καλλιτεχνικής έρευνας της Μαρκέτου σε σχέση με το προηγούμενο εικαστικό έργο της με τίτλο Undoing Monuments  στο Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα και  Sunspotting a Walking Forest in High Line, New York  City . Διότι το Γυαλί Τζαμί αντιπροσωπεύει μια μεγάλη περίοδο  Οθωμανικής αποικιοκρατίας στην  πόλη των Χανίων καθώς και μια σειρά από αντιμαχίες για την ύπαρξη και  λειτουργία του στο λιμάνι των Χανίων. Όπως αναφέρει ο Georges Bataille «Tα μεγάλα μνημεία ανυψώνονται σαν φράγματα, δίνοντας τη λογική της μεγαλοπρέπειας και της εξουσίας ενάντια σε όλα τα σκιερά στοιχεία: με τη μορφή  ναών και ανακτόρων, η Εκκλησία και το Κράτος μιλούν και επιβάλλουν σιωπή στα πλήθη.»

    Το έργο «Σοβαρά Παιχνίδια»  χρησιμεύει ως όαση στοχασμού και εξερεύνησης. “ Θέλω το Γυαλί Τζαμί να  λειτουργεί ως χώρος παραγωγής και πρόβας - μέρος εργαστηρίου και μέρος ιερού - καθ 'όλη τη διάρκεια της έκθεσης. Το Γυαλί Τζαμί χρησιμεύει επίσης ως ένα ενεργό στούντιο  για να διερευνήσω περαιτέρω τι συμβαίνει όταν το κοινό στρέφεται-συν ερμηνευτής του έργου μου.Το Γυαλί Τζαμί μετατρέπεται σε χώρο τέχνης , χώρος συγκέντρωσης, κοινωνίας, ανταλλαγής, κριτικής συζήτησης, επιστημονικού λόγου, χαράς, πρόκλησης και της αγάπης για την τέχνη. Θέλω να προσκαλέσω νέα παιδιά , μαθητές λυκείων και φοιτητές  μέλη της  κοινότητας των Χανίων σε μια σημαντική συζήτηση σχετικά με τον πολιτισμό και την ταυτότητα και την αναπαράσταση μέσα από τα monuments και παράδοση για να συζητήσω τις ατομικές τους αντιλήψεις και πώς αλληλοεπιδρούν με τις τοπικές και παγκόσμιες δημιουργικές και μη δημιουργικές κοινότητες. Η ιδέα ενός μνημείου είναι επίκεντρο όλων των πολιτισμών του κόσμου. Μέσα από το  Γυαλί Τζαμί  θέλω να διερευνήσω το χώρο και χρόνο του μνημείου ως μέσω επικοινωνίας ιδεών. Το χώρο και χρόνο ως έμπνευση, ως τελετουργικό, ως επικοινωνία, ως κωδικό ως πολιτιστική σύνδεση και ανταλλαγή, ως θεραπεία  και ως ακτιβισμός” .

    Hands On Εργαστήρια

     Οι εβδομάδες κατά τις οποίες θα διαρκέσει το εγχείρημα θα διέπονται από εργαστήρια με τις εξής κυρίως θεματικές. Η καλλιτέχνις καλεί τους συμμετέχοντες να προτείνουν δική τους θεματική σχετική με τα μνημεία και το μέλλον

    10 Hands On Εργαστήριo: Καθοδηγούμενες τελετουργίες φροντίδας και αποκατάστασης. διαλογισμού και προσοχής σχετικά  με τον συγκεκριμένο χώρο/ μνημείο όπου γίνεται η έκθεση .Συζήτηση (2 ώρες), Δράση φροντίδας και καθαρισμού (2 ώρες)  Οι συμμετέχοντες καλούνται να φέρουν μαζί τους ένα πολύχρωμο  χαλάκι από το σπίτι τους το οποίο θα παραμείνει σ το Γυαλί Τζαμί καθόλη την διάρκεια του έργου

    20  Hands On Εργαστήριo: Σχεδιάζουμε από κοινού και στήνουμε αφίσες και σημαίες για τις ονειροπολήσεις και φαντασίες μας για το μέλλον των μνημείων στη εποχή του  Anthropocene . Τα σχέδια γίνονται πάνω σε σελίδες ισλαμικών αρχείων. Συζήτηση (  1 ώρα) φτιάχνοντας  αφίσες  και banners (3 ώρες)  κρεμώντας τα έξω και μέσα στο Γυαλί Τζαμί (2 ώρες)

    3ο Hands On ΕργαστήριoΑσκήσεις για την απομνημειοποίηση. Με αναφορές στοuς Latour, Lefebvre  μεταξύ άλλων σκοπός ειναι να επεκτείνουμε την έννοια τοu μνημείου ως βάσεις κληρονομιάς και μνήμης και αναζητάμε και προτείνουμε άλλες λύσεις για την παραγωγή του σε ενα κοινωνικό χώρο. Εναν χώρο που παράγει ένα σuνεκτικό σύνολο μέσα στο οποίο οι σημερινοί άνθρωποι μετά το Covid19 μπορούν να αλληλοεπιδρούν με ιδέες,  τεχνολογίες, διάφορες ταυτότητες, races, gender etc. Μάσα από μιά σειρά σχεδίων και DIY χρησιμοποιούμε και άλλες αισθήσεις, όπως  ακοή,  οσμή, γεύση και αφή, για να εμπλέξουμε το κοινό σε ερωτήσεις σχετικά με το  μνημειακό περιβάλλον και την παρουσία μας μέσα σε αυτό τον μνημιακο χωρο στο μέλλον.

     4o Hands on Εργαστήριo: Κλείσιμο του έργου . Απολαύστε διαβάζοντας μια παράσταση τοu 1904  online και offline. Στήσιμο (1 ώρα), ανάγνωση (1 ώρα) και συζήτηση (2 ώρεs)

    Μετέπειτα

    Μετά την ολοκλήρωση του έργου το σύνολο των δεδομένων που παρήχθησαν (φωτογραφίες, βίντεο, τεχνήματα, κείμενα, σχέδια κλπ.) θα συγκεντρωθούν σε έναν πειραματικό τόμο-βιβλίο.

     

    AITΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

    Οι ενδιαφερόμενοι/ες φοιτητές/τριες που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν θα πρέπει να στείλουν μέχρι 20 Σεπτεμβρίου  email στο kotsaki@arch.tuc.gr όπου θα αναγράφεται το ονοματεπώνυμό τους, το εξάμηνο σπουδών τους και η επάρκεια γνώσης της αγγλικής γλώσσας και ως θέμα του mail:     "Για συμμετοχή στο έργο "Serious Games"

     Τη στιγμή αυτή καθορίζονται οι τελευταίες λεπτομέρειες για το εγχείρημα το οποίο θα ακολουθήσει όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας και υγιεινής για τον Covid 19.

     

     Jenny Marketou -

    www.jennymarketou.net

    https://cargocollective.com/evergrowing/

    https://mailchi.mp/b4ad05065d8c/conozca-al-artista-meet-the-artist-ana-cantoni-3897473

    H Jenny Marketou γεννήθηκε στην Αθήνα και έχει βάση στη Νέα Υόρκη .Είναι διεπιστημονική καλλιτέχνης, ερευνητής, εκπαιδευτικός και συγγραφέας. Είναι κάτοχος M F A από το Pratt Institute στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης.. Διδάσκει τέχνη και νέα μέσα στο New School of Social Research στη Νέα Υόρκη. Η καλλιτεχνική πρακτική της διερευνά “Διαταρακτικές Διαδικασίες”  προκειμένου να διερευνήσει την πολιτιστική και κοινωνική σχέση μεταξύ της καλλιτεχνικής πρακτικής, του κοινοτικού σχεδιασμού, της δημόσιας τέχνης και της περιβαλλοντικής δικαιοσύνης. Δουλεύει με mixed media video installations δημόσια τέχνη, το διαδίκτυο,performance and direct action , δημοσιεύσεις και εργαστήρια.

    Η τρέχουσα δουλειά της  με τίτλο Ever growing through the City (2020), μια συνεργασία με το Queens Museum παρουσιάζεται στο Radiator Gallery στη Νέα Υόρκη, που θα κατασκευαστεί με την πάροδο του χρόνου με τη συμμετοχή της κοινότητας. Είναι επίσης απασχολημένη στην πραγματοποίηση ενός νέου δημόσιου έργου τέχνης με τίτλο Serious Games (2020) που φιλοξενείται στο ιστορικό τζαμί Yιαli Tzami που βρίσκεται στην πόλη των Χανίων στην Κρήτη, μια ανάθεση της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων. Το έργο είναι μια κριτική καλλιτεχνική έρευνα για το Heritage / Μνημείο. και είναι μια συνεχής διερεύνηση του προηγούμενου έργου της με τιτλο Undoing Monuments, το οποίο παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη Αθήνα, και το Sunspotting a Walking Forest, μια  ανάθεση από το High Line στη Νέα Υόρκη.

    Η Marketou έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε διεθνείς ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε μουσεία, πολιτιστικά ιδρύματα και Μπιενάλε , όπως το Κοινοβούλιο του Σώματος, Documenta 14, Αθήνα / Βασιλεία, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης (CCA) στη Σάντα Fe, Νέο Μεξικό, η Μπιενάλε της Βενετίας, η Μπιενάλε της Σεβίλλης, η Μπιενάλε του Σάο Πάολο, Βραζιλία, Ίδρυμα Palazzo Strozzi στη Φλωρεντία, το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι, Eyebeam στη Νέα Υόρκη, το Κέντρο Τέχνης και το Κέντρο Τεχνών ZKM Media , στην Καρλσρούη, Γερμανία, Μουσείο Artium, Ισπανία; Μουσείο Tinguely, Βασιλεία; Μουσείο Τέχνης Kumu, Ταλίν, Εσθονία, Reina Sofia, Μαδρίτη; Queens Art Museum, Nεα Υόρκη, Apex Art, Νέα Υόρκη; Rose Art Museum , Πανεπιστήμιο Brandeis, Μασαχουσέτη; Μουσείο Τέχνης Krannert (KAM) Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις , Urbana-Champaign, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, EMST, Αθήνα, Ελλάδα μεταξύ πολλών άλλων.

    Η Marketou είναι  συν-συντάκτης με την Stephanie Bailey, Chief Editor Ocula Magazine, Organizing from Below / HOW Assemblies Matter (2017) to οποίο  δημοσιεύτηκε από το Naked Punch  και το οποίο παρέχει τις θεωρητικές βάσεις για το έργο της HOW Assemblies Matter; Μια ανάθεση από τον Neon / Outset για την 6η Μπιενάλε της Αθήνας, ΟΜΟΝΟΙΑ, 2016. Συνέβαλε στο The School of Everything, 2017, Futura Publishers Athens και στο τεύχος  Perform Interdependency, 2017 σε συνεργασία με το Kunsthochschule Kasselm στο Κάσσελ  και το Πανεπιστήμιο Τεχνών της Ζυρίχης καθώς  και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.


    Συνημμένα:

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012