Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

07
Οκτ

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας-Λιακατά Αναστασία-Σχολή ΜΗΠΕΡ
Κατηγορία: Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας  
ΤοποθεσίαΚ2 - Κτίριο ΧΗΜΗΠΕΡ, Κ2.Ι.2
Ώρα07/10/2019 14:45 - 15:45

Περιγραφή:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Διπλωματικής

Όνοματεπώνυμο Φοιτητή:Λιακατά Αναστασία 

Α.Μ.:2013050039 

Ημερομηνία Παρουσίασης:7/10/2019 

Ώρα:14:45 

Αίθουσα:Κ2Ι2 

Θέμα «Υπολογισμός της  συγκέντρωσης αέριων εκπομπών  και επίδρασης στην ανθρώπινη υγεία από εκπομπές πλοίων στο λιμάνι της Σούδας »

Title «Calculation of gaseous emissions and human health effects from ship emissions in the area of Souda»

Επιβλέπων:Μιχάλης Λαζαρίδης

Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή:

1.Μιχάλης Λαζαρίδης

2.Διονυσία Κολοκοτσά

3.Θεοχάρης Τσούτσος

Περίληψη:

Η ρύπανση του περιβάλλοντος είναι ένα θέμα το οποίο έχει αρχίσει να προβληματίζει έντονα καθώς φαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα περίπλοκο, και δεν περιορίζεται πλέον γεωγραφικά, αλλά επηρεάζει συνολικά όλη την υφήλιο.

Φυσικά το πρόβλημα της ρύπανσης έχει αναδειχθεί ως ένα από τα πιο σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αλλά η αρχή έχει γίνει εδώ και αρκετές δεκαετίες με τη βιομηχανική επανάσταση να αποτελεί σταθμό στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

 Σήμερα με την υπογραφή διαφόρων πρωτοκόλλων, την ίδρυση περιβαλλοντικών οργανισμών αλλά και την ευαισθητοποίηση του κοινού για περιβαλλοντικά θέματα, γίνεται μία προσπάθεια καταγραφής και αντιμετώπισης του παγκόσμιου αυτού φαινομένου.

Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία έχει μεγάλη σημασία για την οικονομική δραστηριότητα πολλών χωρών, καθώς το 80% του εμπορίου κατ 'όγκο, διεξάγεται μέσω θαλάσσιων μεταφορών.

Στη συγκεκριμένη εργασία μελετήθηκαν οι εργασίες που πραγματοποιούνται κατά την παραμονή των πλοίων στο αγκυροβόλιο όπου τα πλοία λειτουργούν είτε ως ξενοδοχείο (hoteling) είτε στην περίπτωση των επιβατηγών απλά περιμένουν για το επόμενο απόπλου τους. Στη φάση αυτή τα πλοία παράγουν ηλεκτρισμό χρησιμοποιώντας τις δικές τους βοηθητικές μηχανές οι οποίες δημιουργούν θόρυβο και εκπέμπουν ρύπους. Το γεγονός αυτό αποτελεί μία πρόσθετη πηγή ρύπανσης στα λιμάνια με σημαντικούς κινδύνους για την υγεία στις κοντινές κοινότητες. Συγκεκριμένα, η παρούσα διπλωματική εξετάζει τα επίπεδα συγκεντρώσεων των εκπεμπόμενων ρύπων PM10 (αιωρούμενων σωματιδίων), SO2(διοξέιδιο του θείου) ,NOx (οξείδια του αζώτου) και CO ( μονοξείδιο του άνθρακα) στην περιοχή της Σούδας από πλοία τα οποία σταθμεύουν στο λιμάνι της Σούδας για το έτος 2018.

Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο ISC3 το οποίο ήταν προσβάσιμο μέσω της EPA (Environmental Protection Agency). Επίσης χρησιμοποιήθηκαν δυο προγράμματα Marplot και Aloha που παρεχόταν δωρεάν από την EPA, για την απεικόνιση της διασποράς των παραπάνω ρύπων στην περιοχή της Σούδας.  Επί προσθέτως, έγινε ποσοτικός υπολογισμός για τα επίπεδα των εκπεμπόμενων ρύπων PM2,5, SO2 και ,NOx ,τα οποία υπολογίστηκαν με μαθηματικό τρόπο χρησιμοποιώντας εξισώσεις. Τέλος, γίνεται εκτίμηση των επιπτώσεων στην ανθρώπινη υγεία μετά από χρόνια έκθεση σε αιωρούμενα σωματίδια χρησιμοποιώντας το μοντέλο ExDom2.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του μοντέλου ISC3 παρατηρήθηκαν υψηλές συγκεντρώσεις PM10 (34,86 μg/m3 ), χωρίς όμως να υπερβαίνουν το νομοθετικό όριο (50 μg/m3 ). Επίσης, παρατηρήθηκαν συγκεντρώσεις σε φυσιολογικά επίπεδα αυτών των CO (30,12 μg/m3 ), NOx(45,63 μg/m3) και SO2 (28,68 μg/m3 ) με νομοθετικά όρια 10 mg/m3 , 200 μg/m3 και 125 μg/m3 αντίστοιχα, το οποίο είναι πολύ θετικό για την γύρω περιοχή και τους κατοίκους.

Abstract:

Air pollution is a matter that has already started to trouble the environment and its people. It seems that it is a pretty complicated problem to deal with as it is not geographically limited but affects the whole world.

The pollution problem has been highlighted as one of the main problem for the last years. Today, with the signing of various protocols, the establishment of environmental institutes and the sensitization of the public for the environmental problems, an effort of recording and coping with this global phenomenon is being made.

Nowadays, the global shipping industry is of great importance for the economic activity of many countries, as the 80% of the merchandise per volume is carried out through maritime transports. Furthermore, the shipping industry is the most efficient method of international transports for most of the products. It provides valuable, low cost means of transport of the merchandise in an international level.

In this diploma thesis we investigate the activities that are made during the docking of the ships in the port of Souda, either they operate as a hotel or waiting for their departure. In this state, ships produce electricity using their own auxiliary engines, which produce noise and air pollution. This air pollution is an additional source of pollution in port with significant dangers in human health on nearby communities.

In particular this project examines the concentration levels of PM10 emissions (suspended particulates), SO2 (sulfur dioxide) ,NOx (nitrogen oxides) and CO (carbon monoxide) emitted in the Souda area by ships which are stationed at Souda port for the year 2018. For this purpose the ISC3 model, which was accessible via the EPA (Environmental Protection Agency), was used. Also, Marplot and Aloha programs were provided free of charge by EPA to illustrate the dispersion of these pollutants in the Souda area.

 In addition, a quantitative calculation was made for PM2.5, SO2 and NOx emission levels, which were calculated in a mathematical way using equations. Ending, an evaluation is made of the effects on human health after chronic exposure to suspended particles, using the ExDom2 model.

According to our findings using the ISC3 model, high concentrations of PM10 were noticed (34.86 μg/m3) but without exceeding the legislative limits (50 μg/m3 ). Also, concentrations of CO (30,12 μg/m3 ), NOx (45,63 μg/m3) and SO2 (28,68 μg/m3 ) with the legislative limits of 10 mg/m3 , 200 μg/m3 και 125 μg/m3 respectively ,were noticed to be at normal rates  which is  very positive  for the environment of Souda and its habitants.

 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012