Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

06
Απρ

Παρουσίαση Μεταπτυχιακής Διατριβής κου Γεωργαντά Κωνσταντίνου, Σχολή ΜΗΧΟΠ
Κατηγορία: Παρουσίαση Μεταπτυχιακής Εργασίας   ΜΗΧΟΠ  
ΤοποθεσίαΜ3 - Κτίριο ΜΗΧΟΠ, Εξ’ αποστάσεως (Skype) – Ανοιχτή στο κοινό : https://join.skype.com/n3V5tdgfUzQl
Ώρα06/04/2020 13:00 - 14:00

Περιγραφή:

Τίτλος: LNG Transportation and Storage: Techniques and Standards

Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή :
Καθηγητής Βαρότσης Νικόλαος, Σχολή ΜΗΧΟΠ
Καθηγητής Πασαδάκης Νικόλαος, Σχολή ΜΗΧΟΠ
ΕΔΙΠ Μαρινάκης Δημήτριος, Σχολή ΜΗΧΟΠ

Abstract:
Liquefied Natural Gas, commonly known as LNG, is a practical way of transporting natural gas from stranded, offshore gas fields to gas distribution networks around the globe. Natural gas is liquefied at an ultra-low temperature (cryogenic liquid) of approximately -162oC at a liquefaction plant. When liquefied, its volume decreases 600 times, which makes LNG a convenient and financially feasible technology of storing and transporting natural gas. Depending on its composition (predominantly methane), LNG has a density of around 450 kg/m3 and its flammability limits are 5-15% volume in air.LNG’s decreased volume compared to natural gas, its clean combustion and the ease of transportation, make LNG a valuable means of reducing environmental impact, monetizing stranded resources and establishing energy independence from pipeline gas.

The LNG market has witnessed remarkable expansion in the last decade, and according to industry majors and LNG experts, demand for LNG will continue to grow at a rate of about 3.5% per annum. This demand growth will mainly be driven by China’s requirements for gas imports, Europe’s declining gas production, as well as the fact that US producers will seek for overseas markets for their gas.

As far as its storage is concerned, LNG can be stored in a Floating Storage and Regasification Unit (FSRU), in a Floating LNG vessel (FLNG) or a regular LNG carrier ship. In onshore locations, LNG is stored in LNG terminals (regasification plants) where it is regasified and distributed to the local gas network. Given its cryogenic nature, LNG has to be stored in special tanks. Similar containment systems can be used for both onshore and offshore storage of the LNG cargo, utilizing the necessary materials and technology to withstand the low temperature and high vapor pressures of LNG.

The transfer of LNG is another important aspect of the LNG value chain, since its unique properties pose a threat in case of leakage. The technology of Ship to Shore LNG transfer has been well established in the industry, utilizing hard arms to transfer the cargo. On the other hand Ship To Ship transfer is a relatively new technology in the LNG industry, which offers a number of advantages over Ship to Shore transfer.

The LNG industry, just like any other, is looking for new ways to improve its efficiency and increase the profit margins for the parties involved. Pressurized LNG is a novel concept of storing and transporting LNG, while in-tank recondensing can reduce energy consumption in FSRU vessels.

Περίληψη:
Το Υγροποιημένο Φυισκό Αέριο, κοινώς γνωστό ως ΥΦΑ, αποτελεί ένα πρακτικό τρόπο μεταφοράς από απομακρυσμένους, θαλάσσιους ταμιευτήρες σε δίκτυα διανομής φυσικού αερίου (ΦΑ) ανα τον κόσμο. Το φυσικό αέριο υγροποιείται στην εξαιρετικά χαμηλή θερμοκρασία των -162oC(κρυόγενικό υγρό) στις εγκαταστάσεις υγροποίησης. Όταν υγροποιηθεί ο όγκος του μειώνεται περίπου 600 φορές καθιστώντας το ΥΦΑ μία βολική και οικονομικά βιώσιμη τεχνολογία αποθήκευσης και μεταφοράς φυσικού αερίου. Ανάλογα με την σύσταση του (κυρίως μεθάνιο), το ΥΦΑ έχει πυκνότητα περίπου 450kg/m3 και τα όρια αναφλεξιμότητας του είναι 5-15% κατ΄όγκο στον αέρα. Ο μειωμένος όγκος του συγκριτικά με το ΦΑ, η καθαρή του ανάφλεξη και η ευκολία μεταφοράς του κάνουν το ΥΦΑ ένα πολύτιμο μέσω μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, οικονομικής εκμετάλευσης απομακρυσμένων ταμιευτήρων καιεγκαθίδρυσης ενεργειακής αυτονομίας σε σχέση με το ΦΑ που διακινείται μέσω σωληνών.

Η αγορά του ΥΦΑγνώρισε ραγδαία ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία και βάση εμπειρογνωμόνων της βιομηχανίας και ειδικών του ΥΦΑ, η ζήτηση πρόκειται να συνεχίσει να αυξάνεται με ρυθμό περίπου 3,5% ετησίως. Η αύξηση αυτή αναμένεται να οφείλεται κατά κύριο λογο στις ανάγκες για ΦΑ της Κίνας, στην όλο και συρρικνούμενη παραγωγή ΦΑ στην Ευρώπη αλλά και στο γεγονός ότι οι παραγωγοι των ΗΠΑ θα διεισδύσουν σταδιακά περισσότερο στις διεθνείς αγορές.

Αναγορικά με την αποθήκευση του ΥΦΑ, αυτό μπορεί να αποθηκευτεί σε Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης (FSRU), σε Πλωτή Μονάδα Παραγωγής ΥΦΑ (FLNG) ή σε πλοίο ΥΦΑ. Στη στεριά, το ΥΦΑ αποθηκεύεται στους σταθμούς αεριοποίησης όπου και επαναεροποιείται ώστε να γίνει η διανομή του στο τοπικό δίκτυο ΦΑ.  Δεδομένης της κρυογενικής του φύσης, το ΥΦΑ αποθηκεύεται σε ειδικές δεξαμενές σχεδιασμένες με κατάλληλα υλικά και τεχνολογία τέτοια ώστε να αντέχουν στην κρυογενική θερμοκρασία και την υψηλή τάση ατμών. Παρόμοια συστήματα αποθήκευσης χρησιμοποιούνται τόσο για χερσαία όσο και για θαλάσσια αποθήκευση του ΥΦΑ.

Η μεταφορά του ΥΦΑ είναι επίσης σημαντικό κομμάτι της βιομηχανίας καθώς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μπορούν να καταστούν επικύνδινα σε περίπτωση διαρροής. Δύο τεχνολογίες υπάρχουν για την μεταφορά του ΥΦΑ: η μεταφορά από πλοίο σε στεριά και η μεταφορά από πλοίο σε πλοίο. Η τελευταία άρχισε πιο πρόσφατα να χρησιμοποιείται και προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα.

Η βιομηχία του ΥΦΑ, όπως κάθε άλλη βιομηχανία, αναζητά τρόπους αύξησης της αποδοτικότητας και διεύρυνσης του κέρδους των εμπλεκομένων. Σε αυτή την κατεύθυνση προσβλέπει ηιδέα του πεπιεσμένου ΥΦΑ καθώς και της επαναϋγροποίησης μέσα στην δεξαμενή αποθήκευσης.

 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012