Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

02
Ιουν

Παρουσίαση Διπλωματικής εργασίας κ.Πρωίμου Θίσβη - Σχολή ΑΡΜΗΧ
Κατηγορία: Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας  
Τοποθεσίαη παρουσίαση θα γίνει μέσω τηλεδιάσκεψης
Ώρα02/06/2021 12:00 - 13:00

Περιγραφή:


Ονοματεπώνυμο: Θίσβη Πρωίμου 


Τίτλος: Τουρισμού πιέσεις. Θραυσμάτων συρραφές και παιγνιώδεις αντικατοπτρισμοί στον Πλατανιά Χανίων

Title:Tourism pressures. Playfully weaving urban fragments in Platanias, Chania

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2021, 12.00 μ.μ.

Εξεταστική Επιτροπή

Αναπληρωτης καθηγητής:Αλέξιος Τζομπανάκης (επιβλέπων)
Αναπληρώτρια καθηγήτρια: Δήμητρα Χατζησάββα 
Επίκουρη καθηγήτρια: Πανίτα Καραμανέα 


Περίληψη

Ο Πλατανιάς, μαζί με τους γειτονικούς οικισμούς που τον συνδέουν με την πόλη των Χανίων, συνυφαίνει ένα ενιαίο γραμμικό τοπίο ξενοδοχείων, καταστημάτων και χώρων εστίασης. Η τουριστική αυτή κιβωτός, απαλλαγμένη από τα τυπικά χαρακτηριστικά του ελληνικού τοπίου και την ψευδαίσθηση μίας αυθεντικής ταυτότητας, παραπέμπει περισσότερο σε έναν α-τοπικό παράδεισο με τροπικά χαρακτηριστικά.
Διερευνώντας τους μηχανισμούς ανάπτυξης ενός τέτοιου υβριδικού τόπου, γίνονται εμφανείς δύο οικιστικές φάσεις σε σύγκρουση, ένας αρχικός πυρήνας στην κορυφή ενός λόφου και η σύγχρονη επέκτασή του κατά μήκος της ακτογραμμής, οι οποίες στρέφονται προς και φέρονται από τον Δρόμο και την Παραλία, τις βασικές ραχοκοκαλιές του συστήματος. Η επέμβαση τοποθετείται στην περιοχή αλληλοεπικάλυψής τους και λειτουργεί ως ένας εγκάρσιος, τεθλασμένος, διακοπτόμενος μηχανισμός που δεν σχεδιάζει εκ νέου, αλλά απονοηματοδοτεί και (παρ/ επαν) ερμηνεύει τις υφιστάμενες συνθήκες και τις μεταξύ τους σχέσεις. Έτσι, στους ενδιάμεσους χώρους, που σήμερα βρίσκονται σε μια λανθάνουσα κατάσταση ως προς τις λειτουργίες, τις μορφές, την τοπιογραφία και τον χρόνο, επαναπροσδιορίζονται σημεία και πορείες με σημασία, πλαισιώνονται από νέους δομικούς και τοπιακούς σχηματισμούς, συντάσσοντας έναν παιγνιώδη σχεδιασμό, ο οποίος άλλοτε οργανώνει το συμπτωματικό και άλλοτε το αντιστρέφει διαλεκτικά.

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012