Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

05
Δεκ

Παρουσίαση ερευνητικής εργασίας Μαγκαφώση Αντιγόνης σχολή - ΑΡΜΗΧ
Κατηγορία: ΑΡΜΗΧ   Παρουσίαση Ερευνητικής Εργασίας  
ΤοποθεσίαΚ4 - Κτίριο Κ4
Ώρα05/12/2018 16:00 - 17:00

Περιγραφή:

 

Ονοματεπώνυμο:Αντιγόνη Μαγκαφώση

Τίτλος:Μελέτη  Διαταραχών του Φάσματος του Αυτισμού στο Χώρο και το Παιχνίδι

Title: Study for Autism Spectrum Disorders about Space and Playing


Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2018, 4 μ.μ.
Κτήριο Κ4

Εξεταστική Επιτροπή

 Αναπλ. Καθ.  Κ. Α. Ουγγρίνης (επιβλέπων)
 Επικ. Καθ. Δ. Χατζησάβα
 Αναπλ. Καθ. Δ. Τσακαλάκης

Περίληψη

     Στην παρούσα ερευνητική εργασία εξετάζεται η έννοια της διαταραχή του φάσματος του αυτισμού, ποια είναι τα νευροψυχολογικά και συμπεριφορικά χαρακτηριστικά ενός ατόμου με αυτισμό και πως αυτά επηρεάζουν την καθημερινότητα και την κοινωνικοποίηση.
     Αφού οριστεί τι σημαίνει αυτισμός και ποιες είναι οι ‘’ανεπάρκειες’’ και οι διαφορές που εμφανίζονται σε σύγκριση με το ‘’τυπικό’’ μοντέλο συμπεριφοράς, θα εξεταστεί αν ο σχεδιασμός  χώρου με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ,θα μπορούσε να συμβάλλει στην βέλτιστη διαχείριση της αναπτυξιακής διαταραχής. Πώς επηρεάζει ,δηλαδή, ο δομημένος ή μη χώρος, είτε αρνητικά , είτε θετικά ένα άτομο με αυτισμό. Αναζητούνται εκείνα τα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψιν κατά τη διαδικασία του σχεδιασμού και συμβάλλουν στην αρμονική αλληλεπίδραση του αυτιστικού ατόμου με το περιβάλλον, στην  ψυχοσωματική του υγεία και την κοινωνικοποίηση του.
       Εν κατακλείδι, δεδομένου ότι το παιχνίδι αποτελεί βασικό εργαλείο εξέλιξης, γνώσης και κοινωνικοποίησης για κάθε παιδί, θα οριστεί τι σημαίνει και πως εξελίσσεται η έννοια του παιχνιδιού για ένα παιδί με αυτισμό, ποιες είναι οι διαφορές και οι δυσκολίες σε σχέση με το ‘’τυπικό’’ μοντέλο ανάπτυξης και πως αυτό επηρεάζει την εικόνα και την αναπτυξιακή πορεία του αυτιστικού υποκειμένου, κατά την παιδική ηλικία αλλά και μετέπειτα. Τέλος θα αναλυθούν έννοιες όπως  αυτές του παράλληλου- συνεργατικού παιχνιδιού, δομημένου- ελεύθερου, λειτουργικού- συμβολικού κ.α. και θα γίνει η επιλογή των μέσων και του είδους, παιχνιδιού και ερεθισμάτων που συμβάλλουν στον σχεδιασμό χώρων παιχνιδιού, ως απάντηση στα θεωρητικά ερωτήματα που έχουν τεθεί.

 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012