Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

20
Δεκ

Παρουσίαση Μεταπτυχιακής Διατριβής Μακρίδης Μηνάς-Σχολή Μηχανικών Περιβάλλοντος
Κατηγορία: Παρουσίαση Μεταπτυχιακής Εργασίας  
ΤοποθεσίαΚ2 - Κτίριο ΧΗΜΗΠΕΡ, Κ2.Α.3
Ώρα20/12/2018 11:00 - 13:00

Περιγραφή:

Σχολή Μηχανικών Περιβάλλοντος, Πολυτεχνειούπολη, Χανιά 73100

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ

Όνοματεπώνυμο Φοιτητή:  Μηνάς Μακρίδης

Α.Μ.:  2017057456

Ημερομηνία Παρουσίασης: 20/12/2018

Ώρα:  11:00 - 13:00

Αίθουσα:  K2A3

Θέμα ΔΜΣ «Εκτίμηση και Μοντελοποίηση Διασποράς Εκπομπών από τη Δραστηριότητα των Αεροσκαφών στο Αεροδρόμιο των Χανίων»

Title MSc «Estimation and Dispersion Modeling of Aircraft Activity Emissions from Chania Airport»

Επιβλέπων:  Καθηγητής Μιχάλης Λαζαρίδης

Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή:

1  Καθηγητής Μιχάλης Λαζαρίδης

2  Αναπλωρώτρια Καθηγήτρια Διονυσία Κολοκοτσά

3  Επίκουρη Καθηγήτρια Παναγιωτοπούλου Παρασκευή

Περίληψη:

O αντικειμενικός σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αξιολόγηση της επίδρασης της δραστηριότητας των αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας στην ποιότητα αέρα τοπικής κλίμακας για το έτος 2016, στο Αεροδρόμιο των Χανίων που βρίσκεται βορειοδυτικά της πόλης των Χανίων της Νήσου Κρήτης στην Ελλάδα. Οι πτυχές της μελέτης περιλαμβάνουν την εκτίμηση των ποσοτήτων των εκπομπών και τη μοντελοποίηση της διασποράς τους.

Οι εξεταζόμενοι ρύποι είναι το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), τα οξείδια του αζώτου (NOX), η σωματιδιακή ύλη με κλάση σωματιδίων με αεροδυναμική διάμετρο 2,5μm ή μικρότερη (PM 2,5) καθώς και τα οξείδια του θείου (SOX). Η υπέρλεπτη σωματιδιακή ύλη εξετάζεται ως προς την αριθμητική συγκέντρωση. Επιπλέον, περιλαμβάνεται το διοξείδιο του άνθρακα λόγω της συνεισφοράς του στην κλιματική αλλαγή. Η εκτίμηση των εκπομπών έχει πραγματοποιηθεί σύμφωνα με μεθοδολογίες που παρέχονται στα τεχνικά κείμενα του ICAO ενώ η μοντελοποίηση της διασποράς έχει επιτευχθεί με τη χρήση του AERMOD της Αμερικανικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, το οποίο θεωρείται ένα καθιερωμένο λογισμικό για αυτόν τον σκοπό. Οι τιμές των μοντέλων συγκρίνονται με τα θεσμοθετημένα όρια της Οδηγίας 2008/50/EC. Η μελέτη αναφέρεται αποκλειστικά στις εκπομπές από τους κύκλους LTO των αεροσκαφών καθώς δεν έχουν συμπεριληφθεί λοιπές εκπομπές από το αεροδρόμιο.

Ο συνολικός αριθμός των πραγματοποιηθέντων κύκλων LTO από πολιτικά αεροσκάφη κατά το έτος 2016 ήταν 10.324 και η αντίστοιχη ετήσια κατανάλωση καυσίμων ανήλθε σε 9.136t. Οι συνολικές ποσότητες των εκλυθέντων ρύπων CO, NOX, PM 2,5 και SOX εκτιμήθηκαν σε 66,4t, 136,95t, 2,976t και 9,136t, αντίστοιχα. Όσον αφορά το περιβαλλοντικό ενδιαφέρον για την κλιματική αλλαγή, οι εκπομπές CO2 ανήλθαν σε 28.870t.

Τα μοντέλα διασποράς έδειξαν ότι οι περισσότεροι από τους εξεταζόμενους ρύπους δεν προκαλούν σημαντική ανησυχία για την υπό μελέτη περιοχή καθώς οι τιμές τους εμφανίζονται αρκετά χαμηλότερες των θεσμοθετημένων ορίων της Οδηγίας 2008/50/EC. Ωστόσο, το ωριαίο μοντέλο διασποράς των NOX φανερώνει ότι οι εκπομπές είναι αρκετά υψηλότερες από το ρυθμιζόμενο όριο των 200μg/m3 με την ανώτερη τιμή να αγγίζει τα 887,25μg/m3 και να καταγράφεται στην περιοχή στάθμευσης των αεροσκαφών στη βορειοδυτική πλευρά του αεροδρομίου. Αυτή η υπέρβαση συνέστησε την περεταίρω εξέταση του ρύπου και για αυτόν το λόγο αναπτύχθηκαν μοντέλα που αναφέρονται σε μία χειμερινή και μία θερινή ημέρα του έτους.

Λέξεις Κλειδιά: Αεροσκάφος, εκπομπές, LTO, διασπορά, AERMOD, Αεροδρόμιο Χανίων.

Abstract:

The objective of the present study is to evaluate the effect of civil aviation aircraft activity on local air quality during the year 2016, at the International Airport of Chania which is located at the North East of the city of Chania, of Crete Island in Greece. The aspects of the study include both the estimation of the quantities of the emissions and the modeling of their dispersion.

The examined pollutants species are carbon monoxide (CO), nitrogen oxides (NOX), particulate matter with aerodynamic diameter 2,5μm or less (PM 2,5) and sulphur oxides (SOX). Ultrafine PM is further examined, with respect to its number concentration. Moreover, carbon dioxide (CO2) is also included due to its contribution to the climate change. The estimation of the emissions has been carried out according to the methodologies provided by ICAO technical documents, whereas the dispersion modeling has been achieved through the EPA’s AERMOD which is considered a state of the art software system for this purpose. The modeled values are compared to the regulated values of the Directive 2008/50/EC. The study refers exclusively to the emissions from aircrafts’ LTO cycles, since other airport emissions have not been taken into account.

The total number of LTO cycles performed by civil aviation aircrafts during the year 2016, was 10.324 and the respective annual fuel consumption reached 9.136t. Total amounts of the released pollutants of CO, NOX, PM 2,5 and SOX were estimated to be 66,4t, 136,95t, 2,976t and 9,136t, respectively. As regards the environmental interest for the climate change, annual CO2 emissions reached 28.870t.

Dispersion models have showed that most of the examined pollutant species are not of great concern for the studied area, since their values have been much lower than the thresholds regulated by 2008/50/EC. However, the dispersion model of NOX for the averaging period of 1 hour has revealed that emissions have been much higher than the regulated value of 200μg/m3 with the maximum value of 887,25μg/m3 been recorded inside the aircrafts’ parking area at the North-West end of the airport. The exceedance suggested further examination of this pollutant, so models of one winter day and one summer day have been also developed.

Keywords: Aircraft, emissions, LTO, dispersion, AERMOD, Chania Airport.

 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012