Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

18
Δεκ

Παρουσίαση διπλωματικής εργασίας κ. Γαβαλά Ιωάννη, Σχολή ΜΠΔ
Κατηγορία: Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας   ΜΠΔ  
ΤοποθεσίαΔ3 - Κτίριο ΜΠΔ, Δ3.003
Ώρα18/12/2018 12:00 - 13:00

Περιγραφή:

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

 

Ονοματεπώνυμο:   Γαβαλάς Ιωάννης

Αριθμός Μητρώου: 2010010048

 

Θέμα

Τίτλος στα Ελληνικά: Υπολογισμός και Αξιολόγηση Περιβαλλοντικού Αποτυπώματος Διεθνών Αερολιμένων

Τίτλος στα Αγγλικά: Calculation and Evaluation of the Environmental Footprint of International Airports

 

​​​​​​​Επιτροπή:

Επιβλέπων:     Παπαευθυμίου Σπυρίδων

Πρώτο Μέλος:            Κονσολάκης Μιχαήλ

Δεύτερο Μέλος: Αραμπατζής Γεώργιος        

 

Περίληψη της εργασίας στα Ελληνικά:

 

Διανύοντας μόλις την τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα τα σημάδια της ανθρώπινης παρέμβασης στο περιβάλλον είναι ήδη ανεξίτηλα. Η επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής, η οποία προκαλούμε καθημερινά, έχει αυξηθεί κατακόρυφα και η ανάγκη για αντιμετώπιση φαντάζει πιο επιτακτική από ποτέ άλλοτε.

Ο τομέας των μεταφορών έχει σημαντική συμμετοχή στη ρύπανση του πλανήτη. Σε αυτόν οφείλεται το 14% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ( Green House Gasses). Τα αντίστοιχα ποσοστά εκπομπών αυξάνουν ακόμα περισσότερο όταν αναφερόμαστε σε άλλες ρυπογόνους ουσίες όπως τα οξείδια του αζώτου (NOx), το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), το διοξείδιο του θείου (SO2), τα μικρά και υπέρλεπτα σωματίδια (PM) και οι οργανικές πτητικές ενώσεις (VOCs).

Η αεροπλοΐα είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους του τομέα των μεταφορών, ο οποίος έχει σημαντική και αυξανόμενη συμβολή στο σύνολο των εκπομπών στο σύνολο των εκπομπών του. Κέντρα των διεργασιών και δραστηριοτήτων της αεροπλοΐας αποτελούν τα αεροδρόμια.

Στη παρούσα έρευνα – διπλωματική εργασία γίνεται ανάλυση των εκπομπών των αερολιμένων. Εξετάζονται αναλυτικά οι πηγές ρύπανσης που υπάρχουν σε αυτά ( αεροσκάφη, μονάδες τροφοδοσίας αεροσκαφών, επίγειος εξοπλισμός υποστήριξης) και η συμβολή κάθε μία από αυτές στο σύνολο των εκπομπών. Ακολούθως παρουσιάζεται και αναλύεται η μεθοδολογία υπολογισμού (μαθηματικά μοντέλα εξισώσεων) των εκπομπών ανάλογα με την προέλευση τους. Βασικό πλεονέκτημα της είναι η δυνατότητα υπολογισμού όλο των οχημάτων και μηχανημάτων που εκπέμπουν ρυπογόνες ουσίες εισάγοντας σε αυτή τα κατάλληλα δεδομένα. Απαραίτητα στοιχεία εισαγωγής αποτελούν οι συντελεστές εκπομπών των μηχανών που φέρουν, ο χρόνος λειτουργίας αυτών και η απόδοση τους κατά το χρονικό διάστημα λειτουργίας.

Στη συνέχεια παραθέτονται ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα περιπτώσεων αερολιμένων που μελετήθηκαν με τις ίδιες μεθόδους και μέσω αυτών εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα για τη δημιουργία στρατηγικών αντιμετώπισης και μείωσης των εκπομπών των αερολιμένων.

Τέλος μελετάται η περίπτωση του Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» με τη χρήση του λογισμικού υπολογισμού ανθρακικού αποτυπώματος ACERT. Εισάγοντας τα δεδομένα πτήσεων, λειτουργίας , κατανάλωσης ενέργειας και καυσίμου του έτους 2017 γίνεται μία εκτίμηση του ανθρακικού αποτυπώματος του αεροδρομίου.

           

Περίληψη της εργασίας στα Αγγλικά:

Being in the third decade of the 21st century the signs of human intervention in the environment are already indelible. The acceleration of climate change, which we cause every day, has risen sharply, and the need for treatment seems more imperative than ever before.

The transport sector has a major contribution to global pollution. It accounts for 14% of the world's greenhouse gas emissions (Green House Gasses). The correlatively emission rates are being increased when referring to other pollutants such as NOx, CO, SO2, PM and organic volatile compounds (VOCs).

Civil aviation is one of the fastest growing sectors of the transport sector, which has a significant and growing contribution to total emissions in its total emissions. The activities of air navigation are being held in airports.

In this research - diploma thesis is being analyzed the emissions of the airports. We analyze the sources of pollution in them (aircraft, aircraft feeders, ground support equipment) and the contribution of each of them to the total emissions. Subsequently, the calculation methodology (mathematical models of equations) of emissions is presented and analyzed according to their origin. Its main advantage is the ability to calculate all vehicles and machinery that emit pollutants by entering the appropriate data. Necessary input elements are the emission factors of the engines they carry, their operating time and their performance over the period of operation.

The following quantitative and qualitative results are presented in case of airports studied using the same methods and they draw useful conclusions for the establishment of strategies for addressing and reducing emissions of airports.

Finally, the case of Heraklion International Airport "Nikos Kazantzakis" is being studied using the ACERT carbon footprint software. By entering flight, operating, fuel and energy data for the year 2017, an estimation of the carbon footprint of the airport is made.

 

​​​​​​​Ημερομηνία Εξέτασης

Ημέρα/Μήνας/Έτος:             18/12/2018

Ώρα:                       12:00

 

​​​​​​​Αίθουσα  Εξέτασης

Αίθουσα: Δ3.003

Κτίριο: Κτίριο Δ3 (Κτίριο ΜΠΔ)

 

 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012