Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

08
Μαϊ

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας Μπαγέρη Καλλιρρόης - Σχολή ΑΡΜΗΧ
Κατηγορία: Παρουσίαση Ερευνητικής Εργασίας  
ΤοποθεσίαΚ4 - Κτίριο Κ4
Ώρα08/05/2019 10:00 - 11:00

Περιγραφή:

 

Ονοματεπώνυμο:ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ ΜΠΑΓΕΡΗ


Τίτλος:Οι στοές της Αθήνας μέσα από μια καλειδοσκοπική ματιά
Παραλληλισμοί και μετατοπίσεις στο έργο του Walter Benjamin
-
Title:The passages of Athens through a kaleidoscope
Parallels and displacements to Walter Benjamin's Project

Τετάρτη 8 Μαΐου 2019, 10.00 π.μ.
Αίθουσα Κ4 ισόγειο

Εξεταστική Επιτροπή

Αναπλ. Καθ.: Αμαλία Κωτσάκη (επιβλέπουσα)
Επικ.καθ.:Γιαννούδης Σωκράτης
Επικ.καθ.: Καραμανέα Παναγιώτα


Περίληψη

    Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται, όπως ορίζει και ο τίτλος, τις στοές κέντρου της Αθήνας. Δεν πρόκειται απλώς για μια ιστορική καταγραφή των στεγασμένων περασμάτων της πόλης. Η ανάλυσή τους γίνεται με άξονα το έργο του Benjamin «Σχέδιο Εργασίας περί Στοών», ένα βιβλίο που δε γράφτηκε ποτέ. Στην ογκώδη αυτή συλλογή σημειώσεων του συγγραφέα, που βρέθηκαν μετά το θάνατό του, σημαίνουσα θέση έχει η έννοια του θραύσματος και οι όψεις τις νεωτερικότητας. Υπό αυτό το πρίσμα, ο Benjamin μας εκθέτει, μέσω της «μοναδολογικής» μεθόδου, τους «ονειρικούς οίκους της νεωτερικότητας», τις Παρισινές στοές του δέκατου ένατου αιώνα. Με αυτό το ιστορικό εργαλείο, επιχειρείται μια αναζήτηση διαλεκτικών εικόνων στην Αθήνα του σήμερα. Τι ρόλο παίζουν στο αστεακό τοπίο η μόδα, τεχνολογική πρόοδος και η τέχνη; Που εντοπίζεται στο λαβύρινθο της πόλης η φιγούρα flâneur, του συλλέκτη, του παρατηρητή; Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που ανέκυψαν στην εργασία και αποπειρώμαι να απαντήσω με γνώμονα το κύριο αναλυτικό εργαλείο του Benjamin, τη διαλεκτική σχέση του παρόντος με το παρελθόν. Αναγνωρίζοντας τις λεπτομέρειες που συνθέτουν την καθημερινότητα της περιπλάνησης στις στοές της Αθήνας, μπορεί κανείς να εισέλθει στη μετα-ιστορία του θραύσματος και να την αντικρίσει, όπως θα έλεγε και ο Baudelaire, μέσα από ένα καλειδοσκόπιο.

 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012