Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

06
Μαϊ

Παρουσίαση Ερευνητικής Εργασίας κας Γκάλιου Ελευθερίας -Σχολή ΑΡΜΗΧ
Κατηγορία: ΑΡΜΗΧ   Παρουσίαση Ερευνητικής Εργασίας  
Τοποθεσίαhttps://meet.lync.com/office365.tuc.gr/akotsaki/MF92YGTH
Ώρα06/05/2020 16:00 - 17:00

Περιγραφή:

Ονοματεπώνυμο: Ελευθερία Γκάλιου

Τίτλος: Η στρατηγική της μνημειοποίησης και της απαλοιφής: ανακαλύπτοντας και ερμηνεύοντας την εργαλειακή χρήση της αρχιτεκτονικής καταστροφής

Title: The strategy of memorialization and eradication: discovering and interpreting the instrumental use of Architectural Catastrophe

Εξεταστική Επιτροπή

            Αναπληρώτρια καθηγήτρια  Αμαλία Κωτσάκη  (επιβλέπουσα)

            Επίκουρη καθηγήτρια  Μαρία Μανδαλάκη

            Eπίκουρος Καθηγητής Σωκράτης Γιαννούδης

 

Περίληψη

Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση της αρχιτεκτονικής καταστροφής, ως εργαλείο διαχείρισης της συλλογικής μνήμης. Βασιζόμενοι στην Θεωρία των Καταστροφών του  René Thom, η καταστροφή παίρνει την έννοια της μορφογένεσης και καθίσταται συνώνυμη με την ασυνέχεια. Αντικείμενο της εργασίας είναι πέντε περιπτώσεις αρχιτεκτονικής καταστροφής, όπου στην καθεμία αντικατοπτρίζεται μία διαφορετική διαχείριση της σε σχέση με την μνήμη. Καθώς κρίνεται σημαντικό να παρουσιαστεί ποικιλία ειδών μνημειακής αρχιτεκτονικής και σε διαφορετικές κλίμακες, οι περιπτώσεις που επιλέγονται προς μελέτη είναι: τα σοσιαλιστικά μνημεία της Γιουγκοσλαβίας, η αστική καταστροφή της πόλης του Σεράγεβο κατά τον πόλεμο της Βοσνίας, ο βομβαρδισμός της Χιροσίμα, η ανοικοδόμησης του κέντρου της Βηρυτού μετά από τον εμφύλιο πόλεμο, οι τομές του Gordon Matta-Clark και το αντι-μνημείο. Στην παρούσα εργασία η αρχιτεκτονική θα αποτελέσει το εργαλείο για την ανάγνωση των μνημειακών πολιτικών, και κατ’ επέκταση, των πολιτικών στρατηγικών και μέσων επιβολής που ακoλούθησαν σε κάθε περίπτωση καταστροφής.

 

 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012