Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

08
Νοε

Παρουσίαση Διπλωματικής Μεταπτυχιακής Εργασίας Ισαβέλλας Βούρου εξ' αναβολής - Σχολή ΑΡΜΗΧ
Κατηγορία: Παρουσίαση Μεταπτυχιακής Εργασίας   ΑΡΜΗΧ  
ΤοποθεσίαΚ4 - Κτίριο Κ4
Ώρα08/11/2018 11:00 - 12:00

Περιγραφή:

Ονοματεπώνυμο: ΙΣΑΒΕΛΛΑΣ ΒΟΥΡΟΥ

Τίτλος: Η εξέλιξη των Αρχών της Αισθητικής αποκατάστασης στα έργα τέχνης, με πεδίο έρευνας τις τοιχογραφίες της Κνωσού και της Θήρας της Εποχής του Χαλκού

Τitle: The evolution of the principles of αesthetic restoration in works of art, investigating the case studies of the Bronze Age frescoes of Knossos and Thera

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018, 15.00
Κτίριο Κ4, Πολυτεχνειούπολη

Εξεταστική Επιτροπή

Νικόλαος Σκουτέλης Αναπληρωτής Καθηγητής (επιβλέπων)
Δήμητρα Χατζησάββα  Επίκουρη Καθηγήτρια
Γεώργιος Προκάκης  Αναπληρωτής Καθηγητής


Περίληψη

Η αισθητική αποκατάσταση μιας τοιχογραφίας διαγράφει μια πορεία με διαρκείς μεταβολές στον τρόπο προσέγγισης της, η οποία διαμορφώνεται βάση των εκάστοτε φιλοσοφικών ή ηθικών τοποθετήσεων ή των εκάστοτε αισθητικών θεωρήσεων των καλλιτεχνικών κινημάτων που ίσχυαν κάθε εποχή. Αρχικά η προσέγγιση είχε επεμβατικό χαρακτήρα, με απώτερο σκοπό την πλήρη αποκατάσταση της εικόνας, ενώ στην συνέχεια θέτονται με την καθοριστική παρουσία του Brandi, οι θεωρητικές, ηθικές και αισθητικές αρχές που συνθέτουν τους δεοντολογικούς κανόνες στην επιστήμη της συντήρησης. Έκτοτε η αισθητική αποκατάσταση αποσκοπεί στην ανάδειξη των σωζόμενων τμημάτων των τοιχογραφιών, ακολουθώντας συγκεκριμένη μεθοδολογία με διακριτικές τεχνικές που δεν επιβαρύνουν αισθητικά το έργο. Η νεώτερη τάση για την αποκατάσταση μιας τοιχογραφίας είναι με την χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, εξαλείφοντας ουσιαστικά την επέμβαση στο αυθεντικό σπάραγμα το οποίο διατηρεί σε μεγαλύτερο βαθμό τόσο την ακεραιότητα όσο και την αυθενικότητα του.
Η εργασία πρωτοτυπεί στην θεματική της παράλληλης παρουσίασης των έργων αποκατάστασης τοιχογραφιών στην Ελλάδα και θα προσπαθήσει να λειτουργήσει ως οδηγός στις περαιτέρω επιλογές. Στην σύγχρονη συγκυρία της εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας, μια τέτοια συζήτηση γύρω από τις αισθητικές θεωρήσεις και τις αναζητήσεις του αυθεντικού, θεωρείται αναγκαία και ζωτικού χαρακτήρα προκειμένου να συμβάλει στη νέα προοπτική.

 

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012