Πως μπορώ να συμπιέσω/αποσυμπιέσω ένα αρχείο;

Συμπίεση Αρχείου

Για να συμπιέσετε ένα ή περισσότερα αρχεία, επιλέγετε τα αρχεία που θέλετε και πατάτε δεξί κλίκ. Στο μενού που εμφανίζεται επιλέγετε "7-Zip-> Add to archive...", οπότε θα εμφανιστεί το παρακάτω παράθυρο

Στο πεδίο "Archive:" γράφετε το όνομα του συμπιεσμένου αρχείου που θα δημιουργήσετε, χωρίς να αλλάξετε την κατάληξη ".7z". Στη συνέχεια, από το πεδίο "Archive format:" επιλέγετε "Zip". Τέλος, πατήστε "OK" και το αρχείο θα δημιουργηθεί


Αποσυμπίεση Αρχείου

Για να απόσυμπιεσετε ένα αρχείο, το επιλέγετε και πατάτε δεξί κλικ. Εάν θέλετε τα αποσυμπιεσμένα αρχεία να αποθηκευτούν στον ίδιο φάκελο που βρίσκεται το συμπιεσμένο αρχείο, στο μενού που εμφανίζεται επιλέγετε "7-Zip-> Extract Here"

 

Εάν θέλετε τα αποσυμπιεσμένα αρχεία να αποθηκευτούν σε άλλο φάκελο, στο μενού που εμφανίζεται επιλέγετε "7-Zip-> Extract files...", οπότε θα εμφανιστεί το παρακάτω παράθυρο

 


Επιλέγετε το κουμπί "..." και στο παράθυρο που εμφανίζεται, διαλέγετε που θέλετε να σωθούν τα αποσυμπιεσμένα αρχεία. Τέλος, πατάτε "ΟΚ" στα δύο παράθυρα που έχετε ανοίξει για να ξεκινήσει η διαδικασία αποσυμπίεσης.

Πως μπορώ να γράψω έναν CD/DVD.

Για να αντιγράψετε ένα CD/DVD μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πρόγραμμα Nero που βρίσκεται εγκατεστημένο σε όλους τους σταθμούς εργασίας του Τμήματος Εκπαδιευτικής Υπολογιστικής Υποδομής. Πιο συγκεκριμένα ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

Από το μενού των Windows, επιλέγετε το πρόγραμμα Nero, πατώντας "Start-> Programs -> Nero-> Nero StartSmart".

 

Επιλέξτε την κατηγορία "Αγαπημένα" και στη συνέχεια την επιλογή:

  • "Δημιουργήστε CD Δεδομένων", εάν θέλετε να κάνετε αντιγραφή CD
  • "Δημιουργήστε DVD Δεδομένων", εάν θέλετε να κάνετε αντιγραφή DVD.

Στο νέο παράθυρο που θα εμφανιστεί, μπορείτε να προσθέσετε από την επιλογή Add Data τα αρχεία που θέλετε να αντιγράψετε. Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη μέθοδο Drag & Drop και να τοποθετήσετε από τον Windows Explorer τα αρχεία σας στο παράθυρο της αντιγραφής.
Προσέξτε να μην ξεπεράσετε τα όρια χωρητικότητας του μέσου που χρησιμοποιείτε.
Αφού έχετε τοποθετήσει όλα τα αρχεία σας, επιλέγετε "Next".


Στο τελευταίο παράθυρο που εμφανίζεται πριν την αντιγραφή, μπορείτε να ορίσετε:
  • Τον τίτλο του CD/DVD (Disk Name) που θα αντιγράψετε.
  • Την ταχύτητα αντιγραφής (Writing Speed). Η ταχύτητα σχετίζεται με τις δυνατότητες της συσκευής αντιγραφής, τα χαρακτηριστικά του ψηφιακού δίσκου και τον τύπο του ψηφιακού δίσκου.
  • Τη δυνατότητα προσθήκης δεδομένων σε επόμενη φάση (Allow files to be added later)
  • Τη δυνατότητα ελέγχου της ποιότητας εγγραφής (Verification)

Θέλω να μετατρέψω την εργασία μου σε μορφή αρχείου PDF. Τι πρέπει να κάνω;

1ος τρόπος

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το λογισμικό Adobe Acrobat που διαθέτει το Τμήμα Εκπαιδευτικής Υπολογιστικής Υποδομής. Το λογισμικό αυτό βρίσκεται εγκατέστημένο στους δύο multimedia σταθμούς εργασίας (είναι αυτοί που διαθέτουν scanner) του Τμήματος που βρίσκονται στο χώρο του προσωπικού του Τμήματος τόσο στο Κεντρικό όσο και στο Ταχύρυθμο Κτίριο.

Αφού κάνετε login με το λογαριασμό σας, σε έναν από τους παραπάνω υπολογιστές, ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα:

  • Επιλέγετε το πρόγραμμα Adobe Acrobat από την επιλογή "Start -> Programs -> Adobe Acrobar 6.0 Standard"
  • Επιλέξτε "File -> Create PDF -> From File...".
  • Από το παράθυρο που θα εμφανίστεί μπορείτε να διαλέξτε το αρχείο που θέλετε να μετατρέψετε σε PDF. και να πατήσετε "Open".
  • Το αρχείο έχει μετατραπεί. Τώρα, μπορείτε να πατήσετε "Save" για να το αποθηκεύσετε.

2ος τρόπος

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εικονικό εκτυπωτή CutePDF printer ο οποίος είναι εγκατεστημένος σε όλους τους υπολογιστές του Μηχανογραφικού Κέντρου με σύστημα (Windows).

Αφού κάνετε login με το λογαριασμό σας, σε έναν από τους παραπάνω υπολογιστές, ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα:

  • Ανοίξτε το αρχείο που θέλετε να μετατρέψετε σε PDF και στείλτε το προς εκτύπωση επιλέγοντας τον εικονικό εκτυπωτή (CutePDF)

Πως μπορώ να χρησιμοποιήσω το πρόγραμμα "Φοιτητολόγιο";

Από κάθε σταθμό εργασίας του Τμήματος Εκπαιδευτικής Υπολογιστικής Υποδομής μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το προγραμμα "Φοιτητολόγιο" επιλέγοντας από το μενού των Windows διαδοχικά "Start -> Programs -> TUC -> Students -> Greek_Windows_System".

Η εφαρμογή σας δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε την πορεία της προόδου σας, τη βαθμολογία που πήρατε στα μαθήματά σας, το μέσο όρο σας κ.λπ. Ειδικά την περίοδο των εγγραφών, μπορείτε να δηλώσετε ηλεκτρονικά τα μαθήματα που θέλετε να παρακολουθήσετε.

Για να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή, αρχικά θα πρέπει να εισάγετε τα στοιχεία σας για να πιστοποιηθεί η ταυτότητά σας. Ο δεκαψήφιος κωδικός φοιτητή είναι ο αριθμός μητρώου σας, ενώ τον κωδικό πρόσβασης μπορείτε να τον προμηθευτείτε από τη γραμματεία του Τμήματός σας. Αν συνδεθείτε επιτυχώς εμφανίζεται το περιβάλλον εργασίας της εφαρμογής.


Από την επιλογή "Αναλυτικό Ιστορικό Φοιτητή", βλέπετε το μέσο όρο σας, το βάθμό της διπλωματικής σας, το βαθμό του πτυχίου σας καθώς και τη βαθμολογία σας για κάθε μάθημα που δώσατε σε κάθε εξεταστική.

Από την επιλογή "Ιστορικό Φοιτητή", βλέπετε το βαθμό σας για κάθε μάθημα που έχετε περάσει επιτυχώς.

Από την επιλογή "Τρέχουσα Δήλωση", βλέπετε ποια μαθήματα έχετε δηλώσει για το τρέχον εξάμηνο.

Από την επιλογή "Εγγραφή Εξαμήνου" μπορείτε να κάνετε ηλεκτρονικά την εγγραφή σας στο νέο εξάμηνο και τη δήλωση των μαθημάτων που θα παρακολουθήσετε, εφόσον είναι περίοδος εγγραφών.

 


Όταν έχετε επιλέξει κάποια από τις παραπάνω λειτουργίες, ενεργοποιείται η επιλογή της εκτύπωσης. Έτσι σας δίνεται η δυνατότητα να τυπώσετε οτιδήποτε στοιχεία θέλετε.

Για να αποσυνδεθείτε από το πρόγραμμα, μπορείτε να πατήσετε την επιλογή "Logout".

Πως μπορώ να χρησιμοποιήσω bit - torrent; (Ρύθμιση στα input-output ports που μας αφήνει το firewall να χρησιμοποιήσουμε.)

Για να μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε τα bit-torrent από τους σταθμούς εργασίας, πρέπει να προχωρήσετε σε ρυθμίσεις των θυρών επικοινωνίας μέσα από το πρόγράμμα που χρησιμοποιείτε (π.χ. του προγράμματος Azurreus). Πιο συγκεκριμένα:

  1. Ορίζετε ως input port το 53231.
  2. Στις ρυθμίσεις του proxy ενεργοποιέιτε την επιλογή SOCKS proxy και ορίζετε ως:
    Hostname: "proxy.isc.tuc.gr", και
    Output Port: 5001
    SOCKS version: V4

Πως μπορώ να χρησιμοποιήσω το προγράμματο Skype;

Για να χρησιμοποιήσετε το πρόγραμμα Skype θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
1. Δημιουργία λογαριασμού Skype
Ανοίξτε το πρόγραμμα πατώντας στο αντίστοιχο εικονίδιο στην επιφάνεια εργασίας. Μόλις ανοίξει, θα σας ζητήσει να δημιουργήσετε ένα λογαριασμό.

Δώστε τα στοιχεία που σας ζητάει. Επιλέξτε "Επόμενο" και στο νέο παράθυρο που θα εμφανιστεί επιλέξτε "Σύνδεση".
Προσοχή: Εάν το όνομα Skype που δώσατε χρησιμοποιείται από άλλο χρήστη, θα σας ζητήσει να διαλέξετε ένα άλλο.

 

Μόλις επιλέξετε το νέο σας όνομα πατήστε "Σύνδεση" για να μπείτε στην εφαρμογή.


2. Χρήση Skype
Το Skype μπορεί να χρησιμοποιηθεί ελεύθερα για τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ υπολογιστών. Στην περίπτωση όμως που θέλετε να το χρησιμοποιήσετε για τηλεφωνικές κλήσεις θα πρέπει να αγοράσει μονάδες.

Α. Αγορά μονάδων
Θα πρέπει να επιλέξετε την καρτέλα "Κλήση" και στη συνέχεια την επιλογή "Αποκτήστε μονάδες Skype".

Στο νέο παράθυρο που εμφανίζεται επιλέξτε "Get Started", συμπληρώστε τα στοιχεία σας και πατήστε "Next".

Στη συνέχεια θα πρέπει να επιλέξτε τον τρόπο πληρωμής, και να συμφωνήσετε με τους όρους χρήσης του προγράμματος επιλέγοντας το πεδίο "I agree to the Skype Terms of Service".

Αφού επιβεβαίωσετε τις επιλογές σας, ανάλογα με τον τρόπο πληρωμής που επιλέξατε θα σας ζητήθούν τα επιπλέον στοιχεία (π.χ. αριθμός Paypal, αριθμός πιστωτικής κάρτας κ.λπ.) για να γίνει η χρέωση.

 

 

Β. Τηλεφωνική Κλήση
Μπορείτε να επιστρέψετε στο πρόγραμμα Skype, στην καρτέλα "Κλήση".

Για να πραγματοποιήσετε μια τηλεφωνική κλήση, επλέγετε την καρτέλα "Κλήση", πληκτρολογείτε τον αριθμό που θέλετε να καλέσετε και πατάτε το πλήκτρο κλήσης (πράσινο κουμπί).

Μπορώ να εγκαταστήσω δικά μου προγράμματα στους υπολογιστές του Εκπαιδευτικής Υπολογιστικής Υποδομής;

Η εγκατάσταση προγραμμάτων λογισμικού στους σταθμούς εργασίας του Τμήματος Εκπαιδευτικής Υπολογιστικής Υποδομής γίνεται αποκλειστικά και μόνο από το προσωπικό του Τμήματος.

Οι χρήστες του Μηχανογραφικού Κέντρου δεν έχουν τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν δικά τους προγράμματα για λόγους ασφάλειας και συντήρησης των σταθμών εργασίας. Εξαίρεση αποτελεί το διδακτικό προσωπικό που χρησιμοποιεί τις αίθουσες του Τμήματος Εκπαιδευτικής Υπολογιστικής Υποδομής για την πραγματοποίηση μαθημάτων το οποίο έχει τη δυνατότητα να ζητήσει την εγκατάσταση του απαραίτητου λογισμικού.

Από το περιβάλλον εργασίας μου στα Windows λείπουν κάποιες επιλογές (Control Panel, Run, κτλ.). Γιατί;

Για λόγους ασφάλειας των σταθμών εργασίας, οι χρήστες του Τμήματος Εκπαιδευτικής Υπολογιστικής Υποδομής δεν έχουν πλήρη πρόσβαση σε όλη τη λειτουργικότητα ενός σταθμού εργασίας.
Για π.χ. δεν μπορείτε να αλλάξετε ρυθμίσεις που αφορούν τον Πίνακα Ελέγχου (Control Panel), δεν μπορείτε να εγκαταστήσετε ένα δικό σας πρόγραμμα στους δίσκους των σταθμών εργασίας, κτλ.

Έχω zipdrive/mmc/sd/..., μπορώ να τα χρησιμοποιήσω στο ΜΚ;

Το Τμήμα Εκπαιδευτικής Υπολογιστικής Υποδομής διαθέτει δύο multimedia σταθμούς εργασίας (από έναν στο Κεντρικό και το Ταχύρυθμο Κτίριο) εφοδιασμένους με Card-Readers και ZIP-Drives, οι οποίοι βρίσκονται δίπλα από τον scanner.

Δεν μπορώ να αποσυνδέσω το USB μου. Τι πρέπει να κάνω;

Για να αποσυνδέσετε τη συσκευή USB, επιλέγετε το εικονίδιο σύνδεσης σε USB που βρίσκεται στο tray (στο κάτω δεξιά άκρο) της επιφάνειας εργασίας του υπολογιστή σας όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

Από το μενού που εμφανίζεται, επιλέγετε "Stop USB Mass Storage Device - Drive(X:)" όπου "Χ" είναι η συσκευή που θέλετε να αποσυνδέσετε.

Προσοχή: Εάν δε χρησιμοποιείται η συσκευή σας από κάποιο πρόγραμμα του υπολογιστή (π.χ. δεν υπάρχουν ανοιχτά αρχεία στη συσκευή που επιλέξατε), η συσκευή σας θα αποσυνδεθεί άμεσα. Σε διαφορετική περίπτωση θα εμφανίσει μήνυμα λάθους οπότε πρέπει να επαναλάβετε τη διαδικασία αφού σιγουρευτείτε ότι δεν χρησιμοποιείται η συσκευή σας από κάποιο πρόγραμμα.

Όταν κάνω logout, ο υπολογιστής μου δεν αποσυνδέεται. Γιατί;

Ο πιο συνηθισμένος λόγος οφείλεται στο γεγονός ότι έχετε αποθηκεύσει στην επιφάνεια εργασίας, αρχεία που ξεπερνούν το όριο του προφίλ κάθε χρήστη (50 MB). Το γεγονός αυτό μπορείτε να το διακρίνετε εάν στο task tray που βρίσκεται στο κάτω δεξιά άκρο της επιφάνειας εργασίας του υπολογιστή σας υπάρχει το κόκκινο εικονίδιο απαγόρευσης με την παρακάτω ένδειξη.

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012
--