Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας κ.Αρανίτη Κωνσταντίνου - Σχολή ΧΗΜΗΠΕΡ
Αναγνώσεις: 192 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 16-06-2025 14:59 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: 16-06-2025 15:02

    Τόπος: Κ2 - Κτίριο ΧΗΜΗΠΕΡ, Κ2.Α.7
    Έναρξη: 17/06/2025 10:30
    Λήξη: 17/06/2025 12:00

     

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Όνοματεπώνυμο Φοιτητή: Αρανίτης Κωνσταντίνος
    Α.Μ.: 2019050010 
    Ημερομηνία Παρουσίασης: 17/06/2025
    Ώρα: 10:30-12:00
    Αίθουσα: Κ2.Α7


    Θέμα ΔE «Αξιολόγηση Εναλλακτικών Μέτρων και Σεναρίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας μέσω Μικροσκοπικής Κυκλοφοριακής Προσομοίωσης»
    Title «Evaluation of Alternative Measures and Scenarios of Sustainable Urban Mobility through Microscopic Traffic Simulation»


    Επιβλέπων: Καθ. Διονυσία Κολοκοτσά
    Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή:
    1 Καθ. Διονυσία Κολοκοτσά
    2 Δρ. Νικόλαος Καμπέλης
    3 Καθ. Μιχαήλ Λαζαρίδης

    Περίληψη:
    Οι οδικές μεταφορές διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην καθημερινή λειτουργία της κοινωνίας, ωστόσο η περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλούν εγείρει σοβαρές ανησυχίες. Η παρούσα διπλωματική έχει σκοπό τη μελέτη και αξιολόγηση επιλεγμένων Στρατηγικών Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, για τον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις αστικές μεταφορές, μέσω του λογισμικού μικροσκοπικής προσομοίωσης SUMO. Στο πλαίσιο αυτό, αναπτύχθηκε ένα βασικό σενάριο αναφοράς, προσεγγίζοντας την υφιστάμενη κατάσταση, ώστε να καταστεί δυνατή η σύγκιρση με τα εναλλακτικά σενάρια. Το πρώτο σενάριο περιλαμβάνει την καθολική μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 km/h, το δεύτερο την υιοθέτηση ενός οικολογικού τρόπου οδήγησης, ενλω το τρίτο και τέταρτο σενάριο περιλαμβάνει σταδιακές αλλαγές στον στόλο των οχημάτων, όπως εκτιμάται από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, με χρονικό ορίζοντα το 2035 και 2050, αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παραπάνω σενάρια οδηγούν σε συνολική μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων, επιτυγχάνοντας τον βασικό στόχο της μελέτης. Συνολικά, η συνδυαστική εφαρμογή μέτρων αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο σύστημα μεταφορών, ενώ η χρήση της κυκλοφοριακής προσομοίωσης αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη για την υποστήριξη στοχευμένων αποφάσεων στον σχεδιασμό μεταφορών και την περιβαλλοντική πολιτική.
     

    Abstract:
    Road transportation has a crucial impact to the daily functioning of society, however, its environmental burden remains a challenge. This thesis aims to study and evaluate selected Sustainable Urban Moblity Strategies, in order to mitigate the environmental impacts of urban mobility, using tye microscopic simulation SUMO. Withon this context, a baseline scenario was developed, approximating the current conditions, so that alternative scenarios can be compared. The first scenario involves the universal reduction of the speed limit to 30 km/h, the second the adoption of eco-driving practises, while the third and fourth scenarios refer to gradual changes in the vehicle fleet, according to the National Energy and Climate Plan, with target years 2035 and 2050, respectively. The results showed that all scenarios lead to an overall reduction in air pollution emissions, achieving the main objective of the study. Overall, applying these measures in combination is essential for the transition to a sustainable transport system, while the implementation of traffic simulation is fundamental to support targeted decisions in trasport planning and environmental policy.

     

     

     


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012