Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Τζούμα Βασιλείου - Σχολή ΑΡΜΗΧ
Αναγνώσεις: 149 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 24-06-2025 16:49 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
    Έναρξη: 04/07/2025 17:00
    Λήξη: 04/07/2025 18:00

    Ονοματεπώνυμο:ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΖΟΥΜΑ

    Τίτλος:ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ REAL ESTATE
    Πώς επηρεάζει ο σχεδιασμός του χώρου την αγορά ακινήτων 

    Τitle:ARCHITECTURE AND REAL ESTATE
    The effect of space design in property market 

    Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025,  17.00μμ       
    σχεδιαστήριο 3ου ετους 

    Εξεταστική Επιτροπή

    Αναπληρωτής Καθηγητής Βαζάκας Αλέξανδρος - Θεοχάρης (επιβλέπων)
    Καθηγήτρια Διμέλλη Δέσποινα 
    Καθηγητής Τσάρας Γιάννης -Νίκος


    Περίληψη

    Η παρούσα εργασία ερευνά τη σύνθετη σχέση μεταξύ της αγοράς ακινήτων (Real Estate) και της αρχιτεκτονικής, εξετάζοντας τις αλληλεπιδράσεις τους στο οικονομικό, κοινωνικό και αισθητικό πεδίο. Αρχικά, ορίζεται η έννοια του Real Estate ως οικονομική δραστηριότητα και αναλύονται οι κοινωνικές της επιπτώσεις, ενώ η αρχιτεκτονική παρουσιάζεται ως επιστήμη, τέχνη αλλά και μέσο κοινωνικού μετασχηματισμού. Η εργασία εστιάζει σε θεωρητικές προσεγγίσεις που αναδεικνύουν την αρχιτεκτονική ως προστιθέμενη αξία στα ακίνητα, από τη μορφή και την εμπειρία έως τη μνήμη και την ταυτότητα.Στη συνέχεια, αναλύονται πολεοδομικές και αρχιτεκτονικές στρατηγικές που επηρεάζουν την ανάπτυξη της κτηματαγοράς, μέσα από το πρίσμα θεσμών, επαγγελματιών και διεθνών παραδειγμάτων. Έμφαση δίνεται στον σχεδιασμό ως μέσο αστικής αναγέννησης, με αναφορές σε ιστορικά παραδείγματα κοινωνικής κατοικίας και στη σύγχρονη δυναμική του gentrification. Η εργασία εξετάζει ακόμη την αισθητική, οικολογική και ιστορική ποιότητα ως εμπορικά πλεονεκτήματα, συσχετίζοντάς τα με τις αγορές της τέχνης και της μόδας.Τα εμβληματικά έργα αρχιτεκτονικής αναλύονται ως παράγοντες κοινωνικής αλλαγής και εργαλεία αστικού branding. Τέλος, παρουσιάζονται οι νέες τάσεις, όπως τα έξυπνα κτίρια αλλά και οι τάσεις στον κοινωνικό σχεδιασμό, όπως η συμμετοχικότητα και η έμφαση στην ηθική διάσταση. Στα συμπεράσματα, συνοψίζονται τα βασικά ευρήματα, αξιολογούνται οι επιπτώσεις του σχεδιασμού στο Real Estate και διατυπώνονται προβληματισμοί για τις μελλοντικές εξελίξεις στα δύο πεδία.


     



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012