Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Σαλιάγα Μαρίας -Χριστίνας - Σχολή ΑΡΜΗΧ
Αναγνώσεις: 123 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 25-06-2025 13:25 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ4 - Κτίριο Γ4
    Έναρξη: 03/07/2025 12:00
    Λήξη: 03/07/2025 13:00

    Ονοματεπώνυμο:Σαλιάγα Μαρία Χριστίνα

    Τίτλος:Η ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ «ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ» ΤΩΝ ΠΕΡΙ¬ΠΤΕΡΩΝ ΤΟΥ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ EXPO (1958 , 1967 , 1970). Παράδοση , Φύση και Τεχνολογία ως Άξονες Εθνικής Ταυτότητας 
    Τitle:THE REPRESENTATION OF "NATIONAL IDENTITY" IN THE PAVILIONS OF POSTWAR MODERNISM AT THE INTERNATIONAL EXPO EXHIBITIONS (1958, 1967, 1970):Tradition, Nature, and Technology as Axes of National Identity

    Πέμπτη 3 Ιουλίου 2025, 12.00 μ.μ.
    Αίθουσα Συνελεύσεων Γ4 

    Εξεταστική Επιτροπή

     Καθηγήτρια Κωτσάκη Αμαλία (επιβλέπουσα)
    Καθηγητής  Ανδρεαδάκης Δημήτριος
    Επίκουρος Καθηγητής Πεγιούδης Νικόλαος 

    Περίληψη

    Η παρούσα ερευνητική εργασία εξετάζει την αρχιτεκτονική των εθνικών περιπτέρων του μεταπολεμικού μοντερνισμού στις Διεθνείς Εκθέσεις Expo 1958(Βρυξέλλες),1967(Μόντρεαλ)και 1970 (Οσάκα), με στόχο τη διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους εκφράζεται και προβάλλεται η εθνική τους ταυτότητα. Η ανάλυση βασίζεται σε τρεις θεματικούς άξονες "παράδοση , φύση , τεχνολογία" , μέσω των οποίων μελετώνται 21 περίπτερα ως φορείς πολιτισμικών και ιδεολογικών νοημάτων. Η μέθοδος της εργασίας ακολουθεί μια ερμηνευτική προσέγγιση , επικεντρωμένη στη μορφολογική , υλική και σημειολογική ανάγνωση της αρχιτεκτονικής. Η έρευνα καταδεικνύει ότι τα περίπτερα συνιστούν χωρικές αφηγήσεις εθνικής ταυτότητας, λειτουργώντας ως μηχανισμοί εκπροσώπησης και "πολιτισμικής διπλωματίας". Η παράδοση αξιοποιείται ως αναφορά στην ιστορική συνέχεια , η φύση ως πολιτισμικό τοπίο και η τεχνολογία ως δείκτης προόδου και νεωτερικότητας . Η εργασία συμπεραίνει ότι οι Διεθνείς Εκθέσεις αρχιτεκτονικής Expo του μεταπολεμικού μοντερνισμού , δεν αφορούν μόνο αισθητική προβολή , αλλά και συμβολική διαπραγμάτευση εθνικών αφηγημάτων στο πλαίσιο της διεθνοποιημένης πολιτιστικής σκηνής . Τα εθνικά περίπτερα , επομένως , αναλύονται ως σύνθετα πολιτισμικά κείμενα , που συνθέτουν τοπικές ταυτότητες εντός ενός παγκόσμιου αρχιτεκτονικού και ιδεολογικού λόγου.
    Abstract [προαιρετικά]



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012