Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Καψάλα Μαρίας κ.Στράτου Αννας- Σχολή ΑΡΜΗΧ
Αναγνώσεις: 123 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 25-06-2025 16:32 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
    Έναρξη: 03/07/2025 14:00
    Λήξη: 03/07/2025 15:00

    Ονοματεπώνυμο:ΚΑΨΑΛΑ ΜΑΡΙΑ , ΣΤΡΑΤΟΥ ΑΝΝΑ 

    Τίτλος:Αρχιτεκτονική Αντίληψη: Το βλέμμα πίσω από τη δομή
    Τitle:Architectural Perception: Seeing beyond the structure 

    Πέμπτη 3 Ιουλίου 2025, 14.00 μ.μ.
    Σχεδιαστήριο 3ου ετους

    Εξεταστική Επιτροπή

    Επίκουρος Καθηγητής Κακάβας Σπυρίδων (επιβλέπων)
    Καθηγήτρια Κωτσάκη Αμαλία 
    Επίκουρος  Καθηγητής Κεφαλογιάννης Νεκτάριος
    Περίληψη

    Η παρούσα ερευνητική εργασία εξετάζει την αρχιτεκτονική αντίληψη, εστιάζοντας στην δυναμική σχέση μεταξύ της δομής και της ερμηνείας ενός έργου.  Στόχος είναι να αναδειχθεί πώς η αρχιτεκτονική πέρα από την υλική της υπόσταση,  μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για στοχασμό, αμφισβήτηση αλλά και δημιουργική επανερμηνεία. Η ανάλυση καλύπτει τρεις βασικές διαστάσεις της κριτικής στην αρχιτεκτονική: την αισθητική, που σχετίζεται με την αντίληψη της ομορφιάς, τη συμμετρία και το προσωπικό γούστο· την αισθητηριακή εμπειρία, δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο βιώνουμε τον χώρο μέσα από το σώμα και τις αισθήσεις μας· και τέλος, τις οπτικές μεταφορές, μέσα από τις οποίες ένα έργο μπορεί να αφηγηθεί ιστορίες, να μεταδώσει έννοιες ή να ξυπνήσει μνήμες. Μέσα από αυτές, διερευνώνται δύο σημαντικά αρχιτεκτονικά έργα του 20ού αιώνα: το Jewish Museum και η Villa Savoye. Ένα βασικό συμπέρασμα που αναδεικνύεται είναι ότι η αρχιτεκτονική δεν ολοκληρώνεται ποτέ από τον αρχιτέκτονα. Ο χώρος δεν τελειώνει όταν χτιστεί. Τελειώνει μόνο όταν κατοικηθεί από βλέμματα, εμπειρίες, κρίσεις και τροποποιήσεις. Ένα κτίριο μπορεί να μας αγγίξει όχι μόνο με τη μορφή του, αλλά και με τα νοήματα που ενσωματώνει  -αρκεί να σταθούμε για λίγο και να το «ακούσουμε».



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012