Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Χατζή Αγγελικής - Σχολή ΑΡΜΗΧ
Αναγνώσεις: 116 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 25-06-2025 16:39 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: 25-06-2025 17:01

    Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
    Έναρξη: 03/07/2025 15:00
    Λήξη: 03/07/2025 16:00

     

    Ονοματεπώνυμο:Αγγελική Χατζή

     Τίτλος:Χωρικά αποτυπώματα στο σχολικό περιβάλλον: Διερευνώντας το αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο των συγχρόνων εκπαιδευτικών θεωριών. 

    Τitle:Spatial imprints in the school environment: Exploring the architectural vocabulary of the modern educational theories.

    Πέμπτη  3 Ιουλίου 2025 15.00 μ.μ.
    Σχεδιαστήριο 3ου ετους

    Εξεταστική Επιτροπή

    Καθηγητής Ουγγρίνης Κωνσταντίνος – Αλκέτας 
    Επίκουρη καθηγήτρια Καραγιάννη Αννα
    Επίκουρος Καθηγητής Κακάβας Σπυρίδων


    Περίληψη
    Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τα σχεδιαστικά εργαλεία που ενισχύουν τον διάλογο μεταξύ αρχιτεκτονικής και παιδαγωγικής στα πρώιμα χρόνια εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο και δημοτικό). Αφετηριακή σκέψη υπήρξε η ανάγκη κατανόησης της σχέσης μεταξύ χρηστή και χώρου στο σχολικό περιβάλλον καθώς και του ρόλου του αρχιτέκτονα σε αυτή τη δυναμική.  
    Σε πρώτο στάδιο η έρευνα εστιάζει στην μελέτη των σύγχρονων εκπαιδευτικών θεωριών. Μέσα από τις συνεχείς έρευνες και περιγραφές των εκπαιδευτικών, καταγράφονται οι χωρικές ποιότητες που πρέπει να έχει ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον στο οποίο παιδιά, γονείς και δάσκαλοι ζουν ευχάριστα.  Στην συνέχεια, επιχειρείται ο σχεδιασμός των χωρικών ποιοτήτων σε απλά διαγράμματα, με έμφαση στις σχέσεις και όχι στις μορφές και τα οποία συνθέτουν το αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο της μελέτης. Στο τελευταίο στάδιο πραγματοποιείται τεκμηρίωση του λεξιλογίου μέσα από παραδείγματα σχολικών χώρων, που αντιπροσωπεύουν τις παιδαγωγικές θεωρίες. 
    Η εργασία δεν αποτελεί μια ‘’συνταγή’’ για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να οργανωθεί το σχολικό περιβάλλον, αλλά πρόκειται για ένα σημείο αναφοράς και αναστοχασμού για τον αναγνώστη. Προσπαθεί να τον πείσει ότι η σχεδιαστική πράξη πρέπει να εξελίσσεται παράλληλα με την θεωρία καθώς και να τον παροτρύνει να εμπνευστεί και να δημιουργήσει νέα σχεδιαστικά εργαλεία.    


    Λέξεις κλειδιά: χωρικά αποτυπώματα, σχολική αρχιτεκτονική, λεξιλόγιο, εκπαιδευτικές θεωρίες, σχολικό περιβάλλον
     

     

     

     


© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012