Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Καρτεράκη Γεώργιου κ.Δημόπουλου -Μπαλαφάρα Ιωάννου- Σχολή ΑΡΜΗΧ
Αναγνώσεις: 170 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 27-06-2025 14:34 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ4 - Κτίριο Γ4
    Έναρξη: 04/07/2025 18:00
    Λήξη: 04/07/2025 19:00

    Ονοματεπώνυμο:ΚΑΡΤΕΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΜΠΑΛΑΦΑΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Τίτλος:“Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ MANGA ΚΑΙ ANIME: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ AKIRA”

    Τitle:“ARCHITECTURE AND ITS REPRESENTATION IN MANGA AND ANIME: AKIRA’S CASE”
    Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025, 18:00 μ.μ.
    Αίθουσα συνελεύσεων Γ4

    Εξεταστική Επιτροπή

    Καθηγητής  Ιωάννης Τσάρας  (επιβλέπων)
    Καθηγητής Δημήτριος Ανδρεαδάκης  
    Αναπληρωτής Καθηγητής Αλέξανδρος Βαζάκας 


    Περίληψη

       Τα manga και anime αποτελούν ιδιαίτερο τρόπο εξερεύνησης της κουλτούρας και του πολιτισμού της Ιαπωνίας. Έχουν γνωρίσει τεράστια άνοδο στην δημοφιλία τους από την δεκαετία του 1980 όταν το Akira προβλήθηκε για πρώτη φορά στον δυτικό κόσμο. Η παρούσα ερευνητική εργασία μελετά την απεικόνιση αρχιτεκτονικών στοιχείων στα manga και anime, με κύριο παράδειγμα το Akira του Katsuhiro Otomo. 
       Στο πρώτο κεφάλαιο, διερευνάται η χρήση αρχιτεκτονικών στοιχείων σε έργα manga και anime. Έπειτα, εξετάζονται ορισμένα παραδείγματα τα οποία παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με σκοπό να εισάγουν τον αναγνώστη στους τρόπους και τεχνοτροπίες που χρησιμοποιούνται για την αρχιτεκτονική απεικόνιση σε αυτά.      
       Η αρχή του δευτέρου κεφαλαίου αποτελείται από μια συνοπτική βιογραφία του Katsuhiro Otomo. Στο υπόλοιπο κεφάλαιο, γίνεται εμβάθυνση στις καλλιτεχνικές επιρροές του καλλιτέχνη που διαμόρφωσαν τον χαρακτήρα και στυλ του τα οποία τελειοποιήθηκαν στην απεικόνιση της φουτουριστικής μεγαλούπολης του Neo Tokyo.  
       Στο τρίτο κεφάλαιο, η έρευνα επικεντρώνεται στο Neo Tokyo, το cyberpunk περιβάλλον του Akira. Αναφέρονται επιρροές του όπως το κίνημα του Μεταβολισμού. Το μεγαλύτερο μέρος αποτελείται από τις συγκρίσεις επιλεγμένων εικόνων του Neo Tokyo, με φωτογραφίες αρχιτεκτονικών στοιχείων του σημερινού Tokyo στοχεύοντας στην ανάδειξη κοινών γνωρισμάτων και αποδεικνύοντας έτσι την βαρύτητα της αρχιτεκτονικής στην δημιουργία αυτού του φαντασιακού κόσμου.
    Abstract

       Manga and anime comprise a special way of exploring Japanese culture and civilization. They have enjoyed a huge rise in popularity since the 1980s when Akira was first shown in the Western world. This research paper explores the depiction of architectural elements in manga and anime, with Katsuhiro Otomo's Akira as the main example.
        The first chapter studies the use of architectural elements in manga and anime. It then examines a few examples of particular interest, with the aim of introducing the reader to the methods and techniques used for the architectural representation in them.
       The beginning of the second chapter consists of a brief biography of Katsuhiro Otomo. The rest of the chapter delves into the artist's influences that shaped his character and style, which were perfected in his depiction of the futuristic metropolis of Neo Tokyo.
       In the third chapter, the research focuses on Neo Tokyo, Akira's cyberpunk setting. Architectural influences such as the Metabolism movement are mentioned. The largest part consists of comparisons of selected images from Neo Tokyo, with photographs of architectural elements of modern Tokyo, aiming to highlight common features and thus demonstrate the importance of architecture in the creation of this imaginary world.


     



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012