Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση διπλωματικής εργασιας κ. ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, Σχολή ΜΠΔ
Αναγνώσεις: 196 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 10-07-2025 10:12 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 15/07/2025 12:00
    Λήξη: 15/07/2025 13:00

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
    Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
    Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών

     

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Τρίτη, 15 Ιουλίου 2025, 12:00
    https://tuc-gr.zoom.us/j/4267228881?pwd=SFNJdUFOR2ZTQjFKTlF3RkFKeFlwQT09

    Ονοματεπώνυμο: ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Θέμα: Εταιρική κουλτούρα και επιχειρηματική ηθική στη λήψη αποφάσεων

    Title: Corporate culture and business ethics on decision making

    Εξεταστική Επιτροπή

    • ΖΟΠΟΥΝΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Καθηγητής (επιβλέπων)
    • ΔΟΥΜΠΟΣ ΜΙΧΑΗΛ, Καθηγητής
    • ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής

    Περίληψη

    Η λήψη αποφάσεων σε μια επιχείρηση με την πάροδο των χρόνων τείνει να γίνεται ολοένα πιο περίπλοκο ζήτημα. Αιτίες αυτού του φαινομένου φαίνεται να είναι, η ταχύτητα που απαιτείται για να παρθούν οι αποφάσεις, λόγω ρυθμών ζωής και αλλαγής, καθώς και λόγω ανταγωνισμού. Σαφώς όμως, αυτές οι αποφάσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την κουλτούρα και την ηθική της κάθε επιχείρησης, κάτι το οποίο κάνει τη λήψη αυτών ακόμα πιο σύνθετη διαδικασία. Όταν λοιπόν μια ομάδα, που απαρτίζεται από πολλά άτομα, καθένα από τα οποία έχει τη δική του προσωπικότητα και τον δικό του άξονα ηθικής, είναι κάτω από την κοινή ‘ομπρέλα’ μιας συγκεκριμένης εταιρικής κουλτούρας, είναι εμφανές, γιατί η λήψη αποφάσεων αποτελεί πολυδιάστατο εγχείρημα. Ο τρόπος με τον οποίο οι υπεύθυνοι λαμβάνουν αποφάσεις πρέπει να είναι ορθολογικός, δηλαδή να στηρίζεται στη λογική, αντικειμενική ανάλυση των διαθέσιμων δεδομένων. Κατά τη διαδικασία αυτή, αξιολογούνται οι επιλογές με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και στόχους, προκειμένου να ληφθεί η βέλτιστη απόφαση. Αν και η ορθολογικότητα βοηθά στη μείωση λαθών και υποκειμενικών προκαταλήψεων, ωστόσο δεν εξαλείφει εντελώς την αβεβαιότητα, καθώς πάντα θα υπάρχουν παράγοντες άγνωστοι ή μη προβλέψιμοι. (Bialek, Domurat, & Meyers, 2021) Σύμφωνα με την υπάρχουσα βιβλιογραφία, η λήψη αποφάσεων και η εταιρική κουλτούρα συνδέονται στενά και αλληλοεπιδρούν. Οι αξίες, οι πεποιθήσεις και οι πρακτικές που καθοδηγούν τη συμπεριφορά των εργαζόμενων και αποτελούν την εταιρική κουλτούρα, επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ηγέτες και οι ομάδες προσεγγίζουν τη λήψη αποφάσεων, όπως: (α) διαφάνεια (ανοιχτή επικοινωνία και συμμετοχή), (β) καινοτομία (δημιουργικότητα και ανάληψη ρίσκου), (γ) ιεραρχία (η κορυφή λαμβάνει τις αποφάσεις σε πιο παραδοσιακές μορφές). Επίσης, η κουλτούρα επηρεάζει την ταχύτητα, την ευελιξία και την ποιότητα των αποφάσεων. Έτσι, μια κουλτούρα που ενθαρρύνει τη συνεργασία οδηγεί συχνά σε πιο ισορροπημένες και καλά ενημερωμένες αποφάσεις. (Tran, 2025) Η εταιρική κουλτούρα και η ηθική είναι άρρηκτα συνδεδεμένες και εκφράζονται μέσα από τη διαμόρφωση συνεργασιών του ανθρώπινου δυναμικού, που αποτελούν βασικές παραμέτρους για την επίτευξη των στόχων μιας επιχείρησης ή οργανισμού, (ικανοποίηση, παραγωγικότητα, διατηρησιμότητα). Η παρούσα εργασία, επιλέχθηκε για να διερευνήσει όλες τις πτυχές της κουλτούρας και ηθικής λόγω της σημαντικότητας στη λήψη αποφάσεων και κατά συνέπεια στην βιωσιμότητα και ανάπτυξη μιας εταιρίας. Επιπλέον, διερευνά την επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στην ηθική, τη λήψη αποφάσεων των και τις προκλήσεις που προκύπτουν από τη χρήση αλγορίθμων και συσχετίζει την ηθική με τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα, εστιάζοντας στη διαχείριση κερδών και τη διαφάνεια στις πρακτικές των επιχειρήσεων. Καταλήγει σε ανάλογα με τη βιβλιογραφία συμπεράσματα: η ηθική οδηγεί στην αίσθηση του «σωστού» και του «λάθους» στις λαμβανόμενες αποφάσεις, ενώ η εταιρική κουλτούρα ενισχύει ή περιορίζει την εφαρμογή της (ηθικής).

    Abstract

    Decision-making in a business over the years tends to become an increasingly complex issue. The causes of this phenomenon seem to be the speed required to make decisions, due to the pace of life and change, as well as due to competition. These decisions are inextricably linked to the culture and ethics of each business, which makes them an even more complex process. The way in which decision-makers make decisions must be based on a logical and objective analysis (evaluation based on specific criteria and objectives) of the available data. Although rationality helps reduce errors and subjective biases, it does not completely eliminate uncertainty, as there will always be unknown or unpredictable factors. (Bialek, Domurat, & Meyers, 2021) According to the existing literature, decision-making and corporate culture are closely linked and interact. Decision-making is a multidimensional undertaking, especially when it is called upon to be taken by a team that, while under the common 'umbrella' of a specific corporate culture, each person who composes it has his own personality and moral axis. The values, beliefs, and practices that guide employee behavior and make up company culture influence how leaders and teams approach decision-making, such as: (a) transparency (open communication and participation), (b) innovation (creativity and risk-taking), (c) hierarchy (the top makes decisions in more traditional forms). Also, culture influences the speed, flexibility, and quality of decisions. Thus, a culture that encourages collaboration often leads to more balanced and well-informed decisions. (Tran, 2025) The present thesis was chosen because of the importance of culture and ethics in decision-making and consequently in the sustainability and development of a company. In addition to the above factors, it explores the impact of AI on business ethics and decisions (Pazzanese, 2020), as well as the challenges arising from the use of algorithms in their reception, and correlates ethics with financial results (Belgasem-Hussain, & Hussaien, 2019), focusing on profit management and transparency in business practices. It comes to conclusions depending on the literature: ethics leads to a sense of "right" and "wrong" in the decisions made, while corporate culture reinforces or limits its implementation. They are inextricably linked and are expressed through the formation of human resources partnerships, which are basic parameters for achieving the goals of a business or organization (satisfaction, productivity, sustainability).



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012