Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Μανουσάκη Ειρήνης - Σχολή ΑΡΜΗΧ
Αναγνώσεις: 111 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 22-09-2025 16:21 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
    Έναρξη: 24/07/2025 16:00
    Λήξη: 24/09/2025 17:00

    Ονοματεπώνυμο:ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ

    Τίτλος: Μεσογειακές αντανακλάσεις του Μοντέρνου.  

    Η επανερμηνεία του "χαμηλού" μέσα από το έργο του αρχιτέκτονα Bernard Rudofsky 

    Τitle:Mediterranean reflections of Modernism.  

    The Reinterpretation of the vernacular through the work of architect Bernard Rudofsky 

    Τεταρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025 - μ.μ. 

    Σχεδιαστήριο 3ου ετους 


    Εξεταστική Επιτροπή 

    Καθηγητής Αλέξιος Τζομπανάκης (επιβλέπων) 

    Επίκουρη Καθηγήτρια Καραγιάννη Αννα 

    Επίκουρος Καθηγητής Πεγιούδης Νικόλαος 
     

    Περίληψη 

     

    Η μελέτη εξετάζει τη σημασία της ανώνυμης και λαϊκής αρχιτεκτονικής στη διαμόρφωση της νεωτερικότητας, με αφετηρία τον μεσογειακό χώρο. Η Μεσόγειος, ως τόπος διαρκούς πολιτισμικής αλληλεπίδρασης, αποτελεί υπόβαθρο όπου η παράδοση και το «χαμηλό» συνδιαλέγονται με το Μοντέρνο Κίνημα. Αναδεικνύεται η συμβολή του Bernard Rudofsky, ο οποίος, μέσα από το έργο του και την έκθεση Architecture without Architects (1964), επανέφερε τη συζήτηση για την αξία της ανώνυμης αρχιτεκτονικής. Μέσα από την προσωπική του ανάγνωση της Μεσογείου, ο Rudofsky πρότεινε μια ερμηνεία που υπερβαίνει το δίπολο παράδοση–μοντερνισμός, αναζητώντας τα διαχρονικά στοιχεία της κατοίκησης και τα χαρακτηριστικά του τόπου. Η εργασία χαρτογραφεί τη σχέση Μεσογείου, Μοντέρνου Κινήματος και ανώνυμης αρχιτεκτονικής, αναδεικνύοντας πώς το «σύνηθες» και το «ανώνυμο» αποτελούν γόνιμο έδαφος θεωρητικών και αρχιτεκτονικών προσεγγίσεων. Παράλληλα, διερευνά τρόπους με τους οποίους η σύγχρονη αρχιτεκτονική αντλεί έμπνευση από την παραδοσιακή κατοίκηση, επανεντάσσοντας τις αξίες του τόπου και της μνήμης στον σχεδιασμό. Η ανάλυση οργανώνεται σε τρία επίπεδα: την κατανόηση της Μεσογείου ως πολιτισμικού συνόλου, τη διερεύνηση της σχέσης της με το Μοντέρνο και την ερμηνεία του έργου του Rudofsky. Μέσα από αυτή την τριπλή ανάγνωση, αναδεικνύεται η επικαιρότητα της ανώνυμης αρχιτεκτονικής ως ζωντανού πεδίου θεωρίας και πράξης. 



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012