Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας κ.Πιτσιλή Θεοδώρου - Σχολή ΑΡΜΗΧ
Αναγνώσεις: 72 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 22-09-2025 16:29 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
    Έναρξη: 24/09/2025 14:00
    Λήξη: 24/09/2025 15:00

    Ονοματεπώνυμο:ΠΙΤΣΙΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    Τίτλος:Η Απαγωγή του Σεραγιού - το Σεράι του Αγά Πασά στο Ναύπλιο και πρώτο Εκτελεστικό της Κυβέρνησης και η παράδοξη πορεία του στον χώρο και στον χρόνο

    Τitle:The Abduction of the Seraglio – The Agha-Pasha Seray at Nafplio, first building to house the Executive Body of the Greek Government and its paradox path through space and time


    Τετάρτη 24 Σεπτεμβίου 2025, 14:00 μ.μ.
    Σχεδιαστήριο 4ου έτους 

    Εξεταστική Επιτροπή

    Καθηγητής Σκουτέλης Νικόλαος (επιβλέπων)
    Καθηγητής Τσακαλάκης Δημήτριος
    Αναπληρωτής Καθηγητής Ασλανίδης Κλήμη


    Περίληψη

    Η εργασία επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα πού βρισκόταν και ποια ήταν η μορφή της κατοικίας του Αγά Πασά, γνωστής ως Σεράι και πρώτο Εκτελεστικό της Κυβέρνησης στο Ναύπλιο, ένα κτίριο με μεγάλη σημασία και αναφορές στις πηγές, οι οποίες όμως δεν είναι σαφείς στα παραπάνω ζητήματα. Αποτελεί προϊόν πρωτογενούς έρευνας σε νέο και αδημοσίευτο εικονογραφικό υλικό και εκτενή βιβλιογραφία, που κινείται ανάμεσα στους τομείς της ιστορίας αρχιτεκτονικής, της αρχαιολογίας, της νεοελληνικής και ευρωπαϊκής - οθωμανικής ιστορίας. Μέσα από τα γραπτά και τις εικόνες, σχέδια και προσχέδια των περιηγητών πριν και μετά την Επανάσταση και των πρώτων επιστημόνων της Οθωνικής περιόδου, επιχειρείται να ανασυσταθεί η εικόνα της πόλης του Ναυπλίου γύρω από τις πιθανές θέσεις του κτιρίου και να γίνουν αντιληπτές μέσα από το πρίσμα της πολιτικής και της τέχνης των Ευρωπαίων, οι επιλογές που κατευθύνουν το χέρι και την πένα τους στο πως αποτυπώνουν και μεταφέρουν στις χώρες τους εντυπώσεις από τους Έλληνες, από τους Οθωμανούς, από τον Άλλο. Το “Σεράι του Αγά Πασά”, αποκαλούμενο έτσι, με τρεις τουρκικές λέξεις που είναι τόσο γενικές όσο και ασυμβίβαστες σαν τίτλοι μεταξύ τους, γίνεται ένα αόριστο και ασαφές παράδειγμα μιας σκηνογράφησης του οθωμανικού χώρου και της αρχιτεκτονικής του για τους Ευρωπαίους.



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012