Συντάχθηκε 24-09-2025 16:38
Τόπος: Γ1 - Σχεδιαστήρια ΑΡΜΗΧ και Εργαστήρια
Έναρξη: 25/09/2025 11:00
Λήξη: 25/09/2025 12:00
Ονοματεπώνυμο:Ευαγγελία Πηγουνάκη
Τίτλος:Η Πόλη ως Ταμπλό Μνήμης: Παίζοντας στα αθέατα ιστορικά σημεία των Χανίων
Τitle:The City as a Memory Board: Playing in the Unseen Historical Sites of Chania
23 Σεπτεμβρίου 2025, 11.00 π.μ.
Σχεδιαστήριο 1ου ετους
Εξεταστική Επιτροπή
Επίκουρος Καθηγητής Σ. Κακάβας (επιβλέπων)
ΕπίκουροςΚαθηγητής Δ. Ρότσιος
Επίκουρος Καθηγητής X.Τέσσας
Περίληψη
Περίληψη: Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στον σχεδιασμό ενός αστικού παιχνιδιού στα Χανιά, που αξιοποιεί ιστορικά σημεία της πόλης, συνήθως αόρατα στην καθημερινότητα των κατοίκων. Στόχος είναι η επανασύνδεση με τη μνήμη του τόπου μέσα από μια βιωματική διαδικασία περιπλάνησης, όπου ο κάτοικος-παίκτης συμμετέχει ενεργά στον αστικό χώρο. Η μελέτη επικεντρώνεται σε πέντε σημεία διαμοιρασμένα μεταξύ της Παλιάς Πόλης και του Ενετικού Λιμένα, το καθένα αντιπροσωπευτικό ενός σταθμού στην ιστορία των Χανίων. Σε αυτά προτείνονται παρεμβάσεις μικρής κλίμακας, που αντλούν έμπνευση από τα τοπικά αφηγήματα και τα χαρακτηριστικά κάθε σημείου μελέτης, δημιουργώντας συνθήκες στάσης, παρατήρησης και παιχνιδιού. Η πόλη πλέον λειτουργεί ως ταμπλό, γίνεται ένα πεδίο όπου η ιστορία, η εμπειρία και η κίνηση συνυφαίνονται. Το παιχνίδι ενεργοποιεί εκ νέου τα επιλεγμένα σημεία, προσκαλώντας τον περιπατητή να χαράξει τη δική του διαδρομή. Η πρόταση αποσκοπεί στη δημιουργία μιας νέας, προσωπικής σχέσης με τον τόπο και στην ανάδειξη της πόλης ως ζωντανό παιχνίδι.
Abstract
This thesis focuses on the design of an urban game in Chania that draws upon the city’s historical sites, usually invisible in the daily life of its inhabitants. The aim is to reconnect with the memory of place through an experiential process of wandering, where the resident-player actively engages with the urban space. The study concentrates on five sites distributed between the Old Town and the Venetian Harbor, each representing a milestone in the history of Chania. Small-scale interventions are proposed at these locations, inspired by local narratives and the unique features of each site, creating conditions for pausing, observing, and playing. The city thus operates as a board, becoming a field where history, experience, and movement intertwine. The game reactivates the selected sites, inviting the walker to chart their own path. The proposal seeks to foster a new, personal relationship with places and to highlight the city as a living game.