Συντάχθηκε 25-09-2025 15:07
Τόπος:
Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
Έναρξη: 30/09/2025 10:00
Λήξη: 30/09/2025 11:00
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Τρίτη, 30 Σεπτεμβρίου 2025, 10:00
https://tuc-gr.zoom.us/j/91351635582?pwd=apJdCwoeySNbnruuznzFbIA0RMI1Wf.1
Ονοματεπώνυμο: ΜΑΡΟΥΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Θέμα: Βελτιστοποίηση χωροθέτησης σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου και δρομολόγησης υδρογονοκίνητων οχημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα
Title: Optimization of Hydrogen Refueling Station Placement and Routing for Hydrogen-Powered Vehicles: A Supply Chain Perspective
Εξεταστική Επιτροπή
- ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Καθηγητής (επιβλέπων)
- ΦΑΦΑΛΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ, Επίκουρος Καθηγητής
- ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ, ΕΔΙΠ
Περίληψη
Η παρούσα διπλωματική διερευνά τη βέλτιστη χωροθέτηση σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου και στρατηγικές δρομολόγησης υδρογονοκίνητων οχημάτων στο πλαίσιο σχεδιασμού και βελτιστοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Δεδομένης της εκτεταμένης αυτονομίας των οχημάτων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, έναντι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, η μελέτη επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση των προκλήσεων των προβλημάτων δρομολόγησης οχημάτων (vehicle routing problem, VRP), ιδίως στις υπεραστικές μεταφορές. Με τη χρήση προσομοιώσεων η παρούσα έρευνα επιδιώκει τη βελτιστοποίηση του δικτύου διανομής υδρογόνου και τον σχεδιασμό αποτελεσματικών λύσεων δρομολόγησης για την ενίσχυση της βιωσιμότητας και της ανάπτυξης των συστημάτων μεταφοράς με υδρόγονο. Μέσω αυστηρής ανάλυσης και μοντελοποίησης, η διπλωματική στοχεύει να συμβάλει στην πρόοδο των βιώσιμων υποδομών μεταφορών και να υποστηρίξει τη μετάβαση σε μία οικονομία βασισμένη στο υδρογόνο.
Abstract
This thesis investigates the optimal placement of hydrogen refuelling stations and hydrogen vehicle routing strategies in the context of supply chain planning and optimization. Given the extensive autonomy of hydrogen fuel cell vehicles compared to battery electric cars, the study focuses on addressing the challenges of vehicle routing problem (VRP), especially in long-distance transportation. Using simulations, this research seeks to optimize the hydrogen distribution network and design efficient routing solutions to enhance the sustainability and deployment of hydrogen transportation systems. Through rigorous analysis and modelling, the thesis aims to contribute to the advancement of sustainable transport infrastructure and support the transition to a hydrogen-based economy.