Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας κ.Κλαδά Νικήτα - Σχολή ΧΗΜΗΠΕΡ
Αναγνώσεις: 140 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 26-09-2025 13:50 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 29/09/2025 14:00
    Λήξη: 29/09/2025 15:00

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

     

    Όνοματεπώνυμο Φοιτητή: Νικήτας Κλαδάς

    Α.Μ.:  2018050130

    Ημερομηνία Παρουσίασης:29/09/2025

    Ώρα:14:00

    Αίθουσα:

    Join Zoom Meeting

    https://tuc-gr.zoom.us/j/92884897592?pwd=bFu1qheyOqWd4mhWzoVDh5Tjk3EyaO.1

     

    Meeting ID: 928 8489 7592

    Password: 079864

    .

     

    Θέμα ΔE «ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΚΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ"

     

    Title «TEXTILE WASTE MANAGEMENT IN GREECE: PUBLIC ATTITUDES AND RECYCLING PRACTICES"

     

     

    Επιβλέπων: Απόστολος Γιαννής

    Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή:

    1 Απόστολος Γιαννής 

    2 Τρύφων Δάρας

    3 Μιχαήλ Λαζαρίδης

     

    Περίληψη:

    Η ραγδαία αύξηση των κλωστοϋφαντουργικών αποβλήτων αποτελεί πλέον ένα επείγον περιβαλλοντικό και οικονομικό ζήτημα. Με την ανάπτυξη της βιομηχανίας της μόδας, ο συνολικός όγκος αυτών των αποβλήτων αυξάνεται διαρκώς. Συνεπώς, η ανάγκη για την εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών διαχείρισης αποβλήτων καθίσταται επιτακτική. Η παρούσα διπλωματική εργασία σκοπεύει στην αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης  σχετικά με τη διαχείριση των κλωστοϋφαντουργικών καθώς και την αντίληψη και ενημέρωση των πολιτών γύρω από το ζήτημα. Συνολικά συλλέχθηκαν  201 απαντήσεις, και εφαρμόστηκε στατιστική ανάλυση, με στόχο την ανάδειξη πιθανών συσχετίσεων (crosstabs) μεταξύ των απαντήσεων αυτών και βασικών δημογραφικών στοιχείων. Παρόλο που η γενική αντίληψη για το πρόβλημα είναι περιορισμένη, η πλειονότητα των συμμετεχόντων φαίνεται πρόθυμη να προτείνει και να αναζητήσει λύσεις για την αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη διαχείριση αυτού του είδους αποβλήτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι το φύλο, η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο, η επαγγελματική κατάσταση και το εισόδημα παίζουν ρόλο και επηρεάζουν σε έναν βαθμό τις γνώσεις, τις αντιλήψεις και τις πρακτικές των πολιτών. Η ανάλυση έδειξε πως από την επαγγελματική κατάσταση σαν δημογραφικό στοιχείο προέκυψαν οι πιο έντονες συσχετίσεις. Οι μαθητές/φοιτητές (79,7%) και οι εργαζόμενοι (75,2%) αξιολογούν θετικά τα εκπαιδευτικά προγράμματα, ενώ στους ανέργους/συνταξιούχους το ποσοστό πέφτει στο 52,2%. Ακόμη οι καμπάνιες στα social media θεωρούνται ιδιαίτερα χρήσιμες από μαθητές/φοιτητές (86,4%) και εργαζόμενους (85,5%), ενώ στους ανέργους/συνταξιούχους το ποσοστό είναι χαμηλό (56,5%). Η πρόθεση πώλησης ρούχων σε second-hand καταστήματα είναι αισθητά υψηλότερη στους μαθητές/φοιτητές (42,4%), ενώ οι εργαζόμενοι (15,4%) και οι άνεργοι/συνταξιούχοι (8,7%) εμφανίζονται σαφώς πιο αρνητικοί.  Συνολικά, τα ευρήματα δείχνουν ότι χρειάζεται μεγαλύτερη μέριμνα από το κράτος και τους φορείς διότι υπάρχει ελλιπής ενημέρωση και ανεπαρκείς υποδομές.

    Abstract:

    The rapid increase of textile waste has become an urgent environmental and economic issue. With the continuous growth of the fashion industry, the overall volume of such waste is constantly rising. Consequently, the need for implementing effective waste management strategies is now imperative. This thesis aims to capture the current situation regarding the management of textile waste, as well as citizens’ perceptions and level of awareness on the matter. A total of 201 responses were collected and statistically analysed, with the objective of identifying possible correlations (crosstabs) between these responses and key demographic characteristics. Although the general awareness of the problem remains limited, the majority of participants appear willing to propose and seek solutions for a more efficient and safer management of this type of waste. The findings of the research highlighted that gender, age, educational level, employment status, and income play a role and, to some extent, influence citizens’ knowledge, perceptions, and practices. The analysis showed that professional status, as a demographic characteristic, produced the strongest correlations. Students (79.7%) and employees (75.2%) evaluate educational programs positively, while among the unemployed/retired the percentage drops to 52.2%. Furthermore, social media campaigns are considered particularly useful by students (86.4%) and employees (85.5%), while the percentage is low among the unemployed/retired (56.5%). The intention to sell clothes to second-hand stores is significantly higher among students (42.4%), whereas employees (15.4%) and unemployed/retired participants (8.7%) appear clearly more negative. Overall, the results indicate that greater attention from the state and relevant authorities is required, as current levels of information are insufficient and infrastructures remain inadequate.

     



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012