Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας κ.Κοντογιάννη Ιωάννη - Σχολή ΧΗΜΗΠΕΡ
Αναγνώσεις: 104 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 30-09-2025 12:58 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
    Έναρξη: 02/10/2025 18:00
    Λήξη: 02/10/2025 19:00

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

     

    Όνοματεπώνυμο Φοιτητή: Κοντογιάννη Ιωάννη

    Α.Μ.:  2014050142

    Ημερομηνία Παρουσίασης: Πέμπτη 2-10-2025

    Ώρα: 6:00 – 7:00 μμ

    Αίθουσα: https://tuc-gr.zoom.us/j/94294156209?pwd=KgmbAzl93LSDSwxYcW6JuYd0G1e0iT.1

     

    Θέμα ΔE «Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και περιβάλλον: στατιστική ανάλυση των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων τους»

     

    Title «Electric cars and the environment: statistical analysis of their advantages and disadvantages»

     

    Επιβλέπων: Δάρας Τρύφων

     

    Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή:

    1 Δάρας Τρύφων (επιβλέπων)

    2 Φιλιππάκης Μιχάλης  (ΠΑΠΕΙ)

    3 Αποστολάκης Ιωάννης (ΕΚΠΑ)

     

    Αναπλ. Μανουσάκης Αντώνης, ΧΗΜΗΠΕΡ

     

    Περίληψη:

    (Ελληνικά)

    Η παρούσα εργασία εξετάζει το ενεργειακό ζήτημα στον τομέα των μεταφορών, εστιάζοντας στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται από τα συμβατικά οχήματα και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον, καθώς και στην εναλλακτική προοπτική που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

    Αρχικά, γίνεται αναλυτική παρουσίαση των κυριότερων τύπων καυσίμων που χρησιμοποιούνται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως η βενζίνη, το πετρέλαιο (diesel), το υγραέριο (LPG) και το φυσικό αέριο (CNG), περιγράφοντας τη διαδικασία παραγωγής τους και την ενεργειακή τους φύση (ορυκτά ή ανανεώσιμα καύσιμα). Κατόπιν, ακολουθεί εμπεριστατωμένη ανάλυση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της χρήσης αυτών των καυσίμων, τόσο κατά την καύση τους όσο και κατά τα στάδια εξόρυξης, διύλισης και μεταφοράς, στη βάση τεκμηριωμένων στατιστικών και ερευνών.

    Στη συνέχεια, η εργασία παρουσιάζει την ιστορική εξέλιξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από τις πρώτες του εφαρμογές έως τη σύγχρονη τεχνολογική του αναγέννηση, εστιάζοντας στα επιμέρους τμήματά του, όπως η μπαταρία, ο ηλεκτροκινητήρας και τα συστήματα ελέγχου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του ηλεκτρικού οχήματος, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τη φάση παραγωγής όσο και τη φάση χρήσης του, με αναφορά σε ζητήματα όπως η ανακύκλωση των μπαταριών και το ενεργειακό αποτύπωμα της ηλεκτρικής ενέργειας.

    Η εργασία ολοκληρώνεται με μία συγκριτική αξιολόγηση των δύο τύπων οχημάτων     – συμβατικών και ηλεκτρικών – σε επίπεδο περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και ενεργειακής απόδοσης. Στόχος είναι η ανάδειξη των δυνατοτήτων και των περιορισμών κάθε τεχνολογίας, καθώς και η υποστήριξη τεκμηριωμένων συμπερασμάτων για τη μελλοντική κατεύθυνση των βιώσιμων μεταφορών.

     

     

    Abstract:

    (Αγγλικά)

     

    This paper examines the energy issue in the transportation sector, focusing on the fuels used by conventional vehicles and their environmental impacts, as well as the alternative perspective offered by electric vehicles.

    Initially, a detailed presentation is made of the main types of fuels used in internal combustion engines, such as gasoline, diesel, liquefied petroleum gas (LPG), and compressed natural gas (CNG), describing their production processes and energy nature (fossil or renewable fuels). Then, a thorough analysis of the environmental impacts of using these fuels is provided, both during combustion and throughout the stages of extraction, refining, and transportation, based on documented statistics and research.

    The paper then presents the historical evolution of the electric car, from its early applications to its modern technological revival, focusing on its components, such as the battery, electric motor, and control systems. Special emphasis is placed on the environmental impacts of electric vehicles, taking into account both the production phase and the usage phase, with references to issues like battery recycling and the energy footprint of electricity.

    The paper concludes with a comparative assessment of the two types of vehicles – conventional and electric – in terms of environmental sustainability and energy efficiency. The goal is to highlight the possibilities and limitations of each technology, as well as to support well-founded conclusions regarding the future direction of sustainable transportation.

     

     



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012