Συντάχθηκε 07-10-2025 09:32
Τόπος:
Σύνδεσμος τηλεδιάσκεψης
Έναρξη: 08/10/2025 09:00
Λήξη: 08/10/2025 10:00
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ιωάννου Κατσιγαράκη
με θέμα
Ανάπτυξη Υπηρεσίας Chatbot για τον Δήμο Χανίων
Development of a Chatbot Service for the Municipality of Chania
Εξεταστική Επιτροπή
Καθηγητής Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης (Σχολή ΗΜΜΥ, Επιβλέπων)
Καθηγήτρια Αικατερίνη Μανιά (Σχολή ΗΜΜΥ)
Επίκουρος Καθηγητής Νικόλαος Σπανουδάκης (Τμήμα ΗΜ, ΕΛΜΕΠΑ)
Περίληψη
Η χρήση των chatbots εξελίχθηκε τάχιστα τα τελευταία χρόνια σε διάφορους τομείς, όπως το μάρκετινγκ, τα συστήματα υποστήριξης αποφάσεων, η εκπαίδευση, η υγειονομική περίθαλψη, η πολιτιστική κληρονομιά και η ψυχαγωγία. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την εξέλιξη και την εφαρμογή των chatbots στη σύγχρονη εποχή, αναλύοντας την ιστορική τους πορεία από τα πρώτα πειραματικά μοντέλα μέχρι τις σύγχρονες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, το Copilot και το Gemini, και αναδεικνύει τη σημασία των chatbots στη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών, της εκπαίδευσης και της καθημερινής ανθρώπινης επικοινωνίας. Αρχικά, παρουσιάζεται μια επισκόπηση της εξέλιξης του ενδιαφέροντος της διεθνούς κοινότητας για τα chatbots, όπου αναλύονται τα κίνητρα που οδηγούν στη χρήση των chatbots και διευκρινίζεται η χρησιμότητα των chatbots σε διάφορους τομείς. Επιπλέον, επισημαίνεται ο αντίκτυπος των κοινωνικών στερεοτύπων στον σχεδιασμό των chatbots, γίνεται μια ταξινόμηση chatbots με βάση διάφορα κριτήρια, και παρουσιάζεται η γενική αρχιτεκτονική και οι κύριες πλατφόρμες για τη δημιουργία τους. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται και αναλύεται το chatbot που δημιουργήθηκε για τους σκοπούς της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας, το οποίο σχεδιάστηκε ώστε να καλύπτει ανάγκες του Δήμου Χανίων. Για την ανάπτυξη του προτεινόμενου chatbot χρησιμοποιήθηκαν διάφορες τεχνολογίες, όπως Javascript για το frontend, Flask για το backend, XAMPP/MySQL για την καταγραφή δεδομένων συνομιλίας και Tensorflow/Keras για την εκπαίδευση του εσωτερικού μοντέλου. Οι απαιτήσεις και οι προδιαγραφές για τη λειτουργικότητα του συγκεκριμένου chatbot καθορίστηκαν σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες του Δήμου Χανίων. Το προτεινόμενο chatbot είναι σε θέση να εξυπηρετεί πολίτες για διάφορα θέματα που σχετίζονται με τις Υπηρεσίες του Δήμου Χανίων, τόσο στην Ελληνική, όσο και στην Αγγλική, γλώσσα. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την μελέτη και τη συγκριτική αξιολόγηση των επιδόσεων, τόσο του προτεινόμενου, όσο και υφιστάμενων chatbots. Η παρούσα μελέτη αναδεικνύει τις τεράστιες προοπτικές των chatbots, ενθαρρύνει τη μελέτη σε μεγαλύτερο βαθμό και βάθος, και συμβάλλει στην κατανόηση της σημασίας και της εξέλιξης των chatbots, αλλά και στην ευρύτερη αποδοχή τους στην καθημερινότητα και τον επαγγελματικό κόσμο.
Abstract
The use of chatbots has rapidly evolved in recent years in various fields, such as marketing, decision support systems, education, healthcare, cultural heritage, and entertainment. This diploma thesis examines the evolution and application of chatbots in the modern era, analyzing their historical evolution from early experimental models to modern artificial intelligence technologies, such as ChatGPT, Copilot, and Gemini, and highlights the importance of chatbots in improving customer service, education, and daily human communication. Initially, an overview of the international community's evolving interest in chatbots is presented, analyzing the motivations driving their use and clarifying their usefulness in various fields. Furthermore, the impact of social stereotypes on chatbot design is highlighted, a classification of chatbots based on various criteria is provided, and their general architecture and main platforms for their creation are presented. Subsequently, the chatbot created for the purposes of this specific thesis is presented and analyzed, which was designed to meet the needs of the Municipality of Chania. Various technologies were employed in the development of the proposed chatbot, such as Javascript for the frontend, Flask for the backend, XAMPP/MySQL for recording conversation data and Tensorflow/Keras for training the internal model. The requirements and specifications for the functionality of this chatbot were determined in collaboration with the Services of the Municipality of Chania. The proposed chatbot is able to serve citizens on various issues related to the Services of the Municipality of Chania in both Greek and English languages. Finally, the results and conclusions derived from the study and comparative evaluation of the performance of both the proposed and existing chatbots are presented. This study highlights the immense prospects of chatbots, encourages further and deeper study, and contributes to the understanding of the importance and evolution of chatbots, as well as to their wider acceptance in everyday life and the professional world.
Meeting ID: 96972428638
Password: 151006