Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Facebook  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Instagram  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Twitter  Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο YouTube   Το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Linkedin

Νέα / Ανακοινώσεις / Συζητήσεις

Παρουσίαση διπλωματικής εργασιας κ. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ, Σχολή ΜΠΔ
Αναγνώσεις: 30 / Συνδρομές: 0

  • Συντάχθηκε 04-12-2025 12:37 Πληροφορίες σύνταξης

    Ενημερώθηκε: -

    Τόπος:
    Έναρξη: 09/12/2025 16:30
    Λήξη: 09/12/2025 17:30

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
    Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
    Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών

     

    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2025, 16:30
    Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής 

    Ονοματεπώνυμο: ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Θέμα: Σύστημα έδρασης και άξονα τροχού οχήματος χαμηλής κατανάλωσης

    Title: Low consumption vehicle upright and wheel axle system

    Εξεταστική Επιτροπή

    • ΤΣΟΥΡΒΕΛΟΥΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Καθηγητής (επιβλέπων)
    • ΠΙΠΕΡΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΕΔΙΠ
    • ΔΟΪΤΣΙΔΗΣ ΕΛΕΥΘEΡΙΟΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής

    Περίληψη

    Η διπλωματική εργασία αφορά τη μελέτη και κατασκευή της έδρασης και του άξονα οπίσθιου τροχού για τετράτροχο όχημα χαμηλού βάρους και κατανάλωσης, με στόχο τη βελτίωση των συνολικών επιδόσεων του οχήματος. Αρχικά η εργασία περιγράφει τη σημασία της μείωσης του βάρους και την ανάγκη για ακριβή σχεδιασμό των μηχανικών εξαρτημάτων που εμπλέκονται στο σύστημα ανάρτησης και μετάδοσης κίνησης. Η προτεινόμενη μελέτη περιλαμβάνει α) σχεδίαση, β) προσομοίωση και γ) κατασκευή του συστήματος. Για τη σχεδίαση της έδρασης του τροχού γίνεται χρήση γενετικών αλγορίθμων ώστε να εξασφαλιστεί μέγιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Παράλληλα, σχεδιάζεται βέλτιστα ο άξονας του τροχού που συνδέεται με το σύστημα έδρασης και επιτρέπει τη μετάδοση των δυνάμεων κίνησης. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται προσομοίωση των στατικών και δυναμικών φορτίων που δέχεται το σύστημα υπό συνθήκες πραγματικής χρήσης. Τα αποτελέσματα της προσομοίωσης συγκρίνονται και επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα των γενετικών αλγορίθμων, διασφαλίζοντας ότι το σχέδιο πληροί τις μηχανικές προδιαγραφές και αντέχει στα αναμενόμενα φορτία χωρίς υπερβολική παραμόρφωση ή αστοχία. Ακολουθεί η κατασκευή των εξαρτημάτων που αξιολογούνται ως προς τον αρχικό στόχο της μείωσης βάρους και της κατανάλωσης.

    Abstract

    The thesis concerns the design and construction of the rear wheel upright and axle for a low weight and low consumption four-wheeled vehicle, with the aim of improving the overall performance of the vehicle. Initially, the thesis describes the importance of weight reduction and the need for accurate design of the mechanical components involved in the suspension and transmission system. The proposed study includes a) design, b) simulation and c) fabrication of the system. Genetic algorithms are used to design the upright to ensure maximum strength with minimum weight. At the same time, the wheel axle is optimally designed to be connected to the upright and allow the transmission of the driving forces. The static and dynamic loads on the system under real-life conditions are then simulated. The simulation results are compared and validate the results of the genetic algorithms, ensuring that the design meets the mechanical specifications and withstands the expected loads without excessive deformation or failure. Afterwards, the components are manufactured and evaluated against the initial goal of weight and consumption reduction.



© Πολυτεχνείο Κρήτης 2012