27
Ιαν
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Κυριακάκης Νικόλαος Αντώνιος
Αριθμός Μητρώου: 2019019055
Θέμα
Τίτλος στα Ελληνικά: Μοντελοποίηση και Αλγοριθμική Επίλυση του Προβλήματος Δρομολόγησης Συνδυασμού Επίγειων και Μη Στελεχωμένων Εναέριων Οχημάτων
Τίτλος στα Αγγλικά:«Modeling and Algorithmic solution of the Vehicle Routing Problem with Drones»
Εξεταστική Επιτροπή:
Επιβλέπων: Ιωάννης Μαρινάκης, Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης
Πρώτο Μέλος: Νικόλαος Ματσατσίνης, Ομότιμος Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης
Δεύτερο Μέλος: Αθανάσιος Μυγδαλάς, Καθηγητής, Lulea Technical University
Τρίτο Μέλος: Γεώργιος Σταυρουλάκης, Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης
Τέταρτο Μέλος: Βασίλειος Μουστάκης, Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης
Πέμπτο Μέλος: Πάνος M. Παρδαλός Καθηγητής, University of Florida
Έκτο Μέλος: Άγγελος Σιφαλέρας Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Περίληψη
Περίληψη της εργασίας στα Ελληνικά:
Οι σύγχρονες εφοδιαστικές αλυσίδες καλούνται να ανασχεδιάσουν τις διαδικασίες τους προκειμένου αυτές να εναρμονιστούν με τους περιβαλλοντικούς στόχους που πολλές χώρες έχουν θέσει για το εγγύς μέλλον. Ειδικότερα, στον τομέα των αστικών και περιαστικών μεταφορών, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων των πόλεων. Ένας τύπος ηλεκτρικού οχήματος που έχει τη δυνατότητα να αλλάξει άρδην τις αστικές μεταφορές είναι τα Μη Στελεχωμένα Εναέρια Οχήματα (Unmanned Aerial Vehicles - UAV), γνωστά ως drones. Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται τη χρήση των UAV σε προβλήματα δρομολόγησης οχημάτων που αφορούν ανθρωπιστικές και εμπορικές εφαρμογές. Συγκεκριμένα, μοντελοποιεί και επιλύει δύο προβλήματα όπου τα UAV χρησιμοποιούνται σε αποστολές έρευνας και διάσωσης, και δύο προβλήματα που αφορούν τη χρήση τους για τη μεταφορά εμπορευμάτων στον αστικό ιστό πόλεων.
Αρχικά παρουσιάζεται το Συσσωρευτικό Πρόβλημα Δρομολόγησης UAV που έχει εφαρμογή σε αποστολές έρευνας και διάσωσης. Οι αποστολές αυτές αποτελούν προβλήματα ελαχιστοποίησης του χρόνου που απαιτείται για την κάλυψη μιας περιοχής ενδιαφέροντος. Η προτεινόμενη μεθοδολογία μετατρέπει το πρόβλημα κάλυψης σε ένα πρόβλημα δρομολόγησης UAV, ενσωματώνοντας σε αυτό τον αντικειμενικό στόχο της αποστολής και τους περιορισμούς που διέπουν την αυτονομία των UAV. Το δεύτερο πρόβλημα που προτείνεται για τη μοντελοποίηση σεναρίων έρευνας, είναι το Πρόβλημα Αναζήτησης Κινούμενων Κορυφών μεUAV. Σε αυτό λαμβάνεται υπόψη η κίνηση των αγνοουμένων εντός της περιοχής ενδιαφέροντος, επομένως αποτελεί ένα δυναμικό πρόβλημα βελτιστοποίησης. Στόχος του προβλήματος είναι η μεγιστοποίηση της αξίας των σημείων που καλύπτουν UAV, για το σύνολο του χρόνου που διαρκεί η έρευνα.
Στη συνέχεια παρουσιάζεται το Πρόβλημα Δρομολόγησης συνδυασμού Ηλεκτρικών Οχημάτων Δρόμου και UAV, όπου αφορά εμπορικές εφαρμογές, με τους δύο τύπους ηλεκτρικών οχημάτων να λειτουργούν συνεργατικά προκειμένου να παρακάμψουν τις αδυναμίες τους και να προσφέρουν τα πλεονεκτήματά τους. Στόχος του προβλήματος είναι η ελαχιστοποίηση της συνολικά καταναλισκόμενης ενέργειας που απαιτείται για την παράδοση δεμάτων. Το δεύτερο πρόβλημα που προτείνεται σε αυτή την κατηγορία είναι το Πρόβλημα Ελαχιστοποίησης Ενέργειας Δρομολόγησης UAV με Παραλαβές και Παραδόσεις. Σε αυτό μοντελοποιούνται υπηρεσίες ταχυμεταφορών με χρήση UAV μεταξύ ιδιωτών και έχει εφαρμογή σε αγοραπωλησίες μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Στόχος είναι η ελαχιστοποίηση της ενέργειας που απαιτείται για την εκτέλεση του μεταφορικού έργου.
Ημερομηνία Εξέτασης
Ημέρα/Μήνας/Έτος: 27/01/23
Ώρα: 15:00
Χώρος Εξέτασης
Η παρουσίαση θα γίνει με τηλεδιάσκεψη.
Σύνδεσμος: https://tuc-gr.zoom.us/j/91055020021?pwd=NlZ4SndaSWMxalc1VU5rR1ZKVWF2Zz09